HTC One M8 - Din batteritid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonash93:

Under den första veckan när jag hade telefonen så upplevde jag att batteriet var ganska bra, men nu är den lika kass som min gammal HTC. Idag började jag använda den 05 i morse, under jobbet så surfade jag kanske 10 min och sedan har jag lyssnat på Spotify i kanske en och en halv timme, nu har jag 37% kvar där internetbrowsern står för 30% och nästa app på 5% osv... Något fel måste det vara? Så här ser användandet ut, och Wifi är ju på hela tiden, men jag tycker att det ändå när vara mer batteri kvar?

http://forumbilder.se/DD47Q/screenshot-2014-06-18-18-11-02

Ser ut ungefär som min. Blir till att ringa HTC och hoppas på att det är ett fel som utan problem går på garantin.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Bör jag lämna in telefonen tror ni? Jag är inte nöjd alls med batteritiden..

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Leon1:

Sorgligt att man hyllar en telefon som håller 1dag.

Varför? Det är ju "bara" det som behövs? Det är lite drygt att lägga telefonen på laddning varannan dag eller sådär. Varje dag funkar lysande.

Men det är inte så vanligt med en telefon som håller ett vaket dygn när man använder den rätt ofta.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Flamso:

Varför? Det är ju "bara" det som behövs? Det är lite drygt att lägga telefonen på laddning varannan dag eller sådär. Varje dag funkar lysande.

Men det är inte så vanligt med en telefon som håller ett vaket dygn när man använder den rätt ofta.

Varför är det drygt att ladda den varannan dag när du tydligen "måste" ladda den varje dag? Då föredrar jag varannan dag om jag kan.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av tcntad:

Varför är det drygt att ladda den varannan dag när du tydligen "måste" ladda den varje dag? Då föredrar jag varannan dag om jag kan.

Rutiner är smidigare om man gör samma sak hela tiden.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Flamso:

Rutiner är smidigare om man gör samma sak hela tiden.

Då skulle du enl. rutin borsta tänder hela tiden.

Visst bör man ha fullt batteri utifall man måste använda den mycket. Men har man iaf över 50-60% behöver man inte ladda den "typ"
Jag laddar min fredag kväll och sen på söndag kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonash93:

Bör jag lämna in telefonen tror ni? Jag är inte nöjd alls med batteritiden..

Jag ringde HTC's support och det hjälpte verkligen ingenting. Blir till att antingen ringa deras ''Telecare'' bolag men först ta mig till 3 och höra vad de kan göra.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |