Vad bör användas vid förlängning av räckvidd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Vad bör användas vid förlängning av räckvidd

Hej alla glada.
Jag har en stor betongvägg mellan min dator och min router vilket resulterar i att jag har en internet hastighet på mellan 0.20 mb/s och 3 mb/s. Detta är ett ganska stort problem då jag spelar (eller skule vilja iaf) ganska mycket men utan uppkoppling blir det bara single player och då missar man ju massa kul.
Min fråga är alltså vad man kan göra åt detta, är det repeater som gäller eller finns det något bättre; eller är det bara att flytta på grejerna? Det sista är dock inte riktigt ett alternativ.

Mvh Emil

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Masken98:

Hej alla glada.
Jag har en stor betongvägg mellan min dator och min router vilket resulterar i att jag har en internet hastighet på mellan 0.20 mb/s och 3 mb/s. Detta är ett ganska stort problem då jag spelar (eller skule vilja iaf) ganska mycket men utan uppkoppling blir det bara single player och då missar man ju massa kul.
Min fråga är alltså vad man kan göra åt detta, är det repeater som gäller eller finns det något bättre; eller är det bara att flytta på grejerna? Det sista är dock inte riktigt ett alternativ.

Mvh Emil

Är det helt uteslutet att dra en sladd?

Skickades från m.sweclockers.com

Laptop: ASUS UL30VT CPU: Intel SU7300@1,9 GHz (stock 1,3 fabriksklockad till 1,7) GPU 1: Nvidia GeForce G210m @ 750/850 (stock 606/790) GPU 2:Intel GMA X4500MHD (växlingsbar grafik) RAM: 4 GB SSD: Crucial M4 128 GB OS: Windows 8.1 PRO N med fungerande växlingsbar grafik
Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbaka

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Ja, det finns snygghetskrav från högre makter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Masken98:

Då är nog det enklaste att du "skaffar dig en ny chef" som kan bortse från eventuella kabeldragningar....;)

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Masken98:

Tanterna är alltid problemet:D
Nåväl eftersom att kablar osv är olagligt för din del så har jag bara ett enda alternativ kvar åt dig
Varsågod och välj.

EDIT: personligen skulle jag ha kört på antingen D-link´s eller TP-Link´s enhet.
Anledningen är att enheten från ASUS är en 200mbit/s och dom fick dåligt omdöme.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sörberge
Registrerad
Feb 2002

Antenner.

[Arrogance]-[7700k+1080Ti]-[Win10]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2001

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Masken98:

Dra den snyggt då? En bra dragen kabel drar ingen uppmärksamhet.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Betongkap ? Annars är det antenner som är bäst, repeater bör man undvika så långt det går för de är en styggelse som man ska se som en sista nödlösning. Kanske en bordsriktantenn i datoränden skulle kunna passa.

http://www.davido.se/shop/product_info.php?cPath=26_33&produc...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Aug 2011

Som tidigare sagts:

En korrekt utförd installation av kabel drar inte åt sig någon uppmärksamhet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

jag är medveten om att man kan dra kabel snyggt, problemet är nog att jag inte kan.
Och tack för alla svar förresten.