Gigabyte gör Brix med Geforce GTX 760

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte gör Brix med Geforce GTX 760

Tillverkarna fortsätter trycka ut nya ultrakompakta speldatorer. Senast är en ny Gigabyte Brix, som bestyckas med ett Nvidia Geforce GTX 760.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket intresant, bra med kraftfullare altenativ till 4770R.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har folk så ont om plats hemma? Min jätteburk står fint mellan vägg och tv-bänk.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Sannerligen instressant då jag letar en liten speldator och GTX760 bör klara det jag efterfrågar. Annars blir det en Node 340 med MSI:s tysta GTX760.

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt väldigt intressant ut, synd med en tvåkärnig processor istället för en fyrkärnig bara - hade gjort den mycket mer attraktiv imo.

Permalänk

Wow! Faktiskt riktigt intressant. Någon vet måtten på den?
Kör idag en sugo05 som speldator. Tycker den är lite stor nu

Gigabyte Brix Pro GB-BXI7-4770R hade måtten 114,4 × 62 × 111,4 mm är d samma chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Har folk så ont om plats hemma? Min jätteburk står fint mellan vägg och tv-bänk.

Finns ju massa barn med skilda föräldrar att flytta mellan varannan vecka då är ju detta smidigt och samtidigt slipper man en laptop.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

760 ska ha en 256 bitars minnesbuss så var är detta för snikvariant?

edit ser att de nu ändrat värdet i artikeln

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Ett 750 ti hade ju passat bättre imo. Mycket lägre strömförbrukning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Har folk så ont om plats hemma? Min jätteburk står fint mellan vägg och tv-bänk.

Har min i förrådsutrymmet, 30mm hål genom väggen för kablar. Skärmen på väggen. Ljudlöst och tar ingen plats

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Kanske det här är något att ploppa in steamos på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Ett 750 ti hade ju passat bättre imo. Mycket lägre strömförbrukning

Skickades från m.sweclockers.com

För att inte glömma möjligheten till passiv kylning, något jag tror skulle passa väldigt bra i en produkt som Brix.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Låter som att det är riktiga 760?
Rent spontant hade jag gissat på att dom stoppat 760M i burken då resten består av "laptop-delar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SabbiS:

Låter som att det är riktiga 760?
Rent spontant hade jag gissat på att dom stoppat 760M i burken då resten består av "laptop-delar"

Det hade varit det logiska valet, så jag gissar på det med. Annars blir det hög ljudnivå.

Permalänk
Avstängd

Kul att det kommer små datorer med bra prestanda också.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av xpanterx:

Har folk så ont om plats hemma? Min jätteburk står fint mellan vägg och tv-bänk.

Och är lika enkel att ta med på LAN som Brix?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Har folk så ont om plats hemma? Min jätteburk står fint mellan vägg och tv-bänk.

Själv har jag gott om plats, men det är inte direkt snyggt med en stor klump till dator, speciellt när man kan få tillräckligt med prestanda ur något som tar mindre plats än ett mjölkpaket
Nästa problem är ju att det ska accepteras av flickvännen, bra mkt enklare att sälja in något litet stilrent

Permalänk
Medlem

Gillar designing starkt, färgerna känns lite konstiga men det lär ju komma fler? Tycker intel nuc ser så jävla ful ut så jag drar mig från att köpa en

Permalänk

Om den är tänkt som ett spelalternativ för vissa, borde då inte vara självklart att ha vanligt nätverkskort i burken? Vi vet väl alla att trådbundet är en självklarhet i spelsammanhang och mer pålitligt än trådlöst, även om det funkar hyfsat där med, med -n & -ac standarden.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk

De får verkligen ta och fixa kylningen då. För Brix Pro (4770R modellen) överhettar ganska snabbt och man får bottleneck hela tiden. Verkligen värdelös produkt om de inte fixar kylningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Och är lika enkel att ta med på LAN som Brix?

Riktiga gamers lanar med riktiga datorer

Permalänk
Avstängd

Hoppas denna inte har för hög ljudnivå samt pris! Jag är väldigt intresserad av en dator som jag kan spela på, men också ta med när jag jobbar långt hemifrån och måste överge min feta atx låda hemma.