Sony Vaio SVE14A3V2ES fläkt på högvarv sedan återställning

Permalänk
Medlem

Sony Vaio SVE14A3V2ES fläkt på högvarv sedan återställning

Hej,

Jag har nyligen återställt min Sony Vaio SVE14A3V2ES. Tidigare hade den Win8 men nergraderades till Win7 för att vara kompatibla med mitt arbetes servrar. Datorn är enbart ett år gammalt men då jag nyligen skulle installera ett nytt ritprogram i datorn, valde jag att blåsa den för att ha en helt Clean dator. Win7 är installerat, ritprogrammet och Office-paketet likaså men det varken jag eller min kollega får bukt på, är fläkten. Den går på högvarv från att du startar datorn till att du stänger av den. Det låter som ett tvätteri och blåser jäkligt kallt. Några ideér?

Permalänk

Har en sony vaio pro 13 och med sonys egna programvara kan man ställa fläkten till "silent". Kanske kan vara något? Annars ladda ned ett program och kolla så att processorn inte går tokvarm!

Permalänk
Medlem

installera alla sonys programvaror tills det löser sig, eller tills du hittar en inställning som kan ändra på fläkthastigheten. Sony är riktigt dumma när det gäller programvaror imo, dom gömmer undan funktioner och inställningar riktigt djupt, så man måste i princip installera all bloatware för att datorn ska fungera normalt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Tack för alla svar! Jag tror dock att min kollega installerat det mesta från denna sida. Kan ni utskilja någon jag definitivt borde ha som kan ha inverkan på fläktarna? Jag är ingen datortjej, jag kan bygga en altan men inte detta. För mig är allt på denna sida mer eller mindre detsamma..

http://www.sony.se/support/sv/content/cnt-dwnl/SVE14A3V2E/lis...