Lumia 1020 eller 1520?

Permalänk
Snusfri

Lumia 1020 eller 1520?

Idag så bestämde sig min gamla trofasta Samsung Galaxy S2 för att sluta ta emot laddning samt den vill inte hittas av någon dator så måste köpa ny lur.

Valet står nu mellan Lumia 1020 eller 1520, 1020 har ju en fantastisk kamera men storleken 4.5" känns lite väl litet, 1520 däremot har väl en fullt duglig kamera och är "top notch" gällandes specar annars.

Det jag använder telefon till är: Surf, sociala medier som instagram, facebook, twitter osv, film/tv-koll, fota (speciellt nu när jag är här i USA).

1020 kostar ca 2800:- och 1520 ca 3200:- här i Las Vegas, båda givetvis internationella varianterna så de fungerar fullt ut hemma i Sverige sen.

Vilken tror ni är bästa valet för mig?

Permalänk
Master of Overkill

Båda typ lika bra men som sagt 1520 är rätt mycket större och har SD kort plats.

Permalänk
Medlem

Använder 1520 och är nöjd med den. La in 8.1 och är ännu bättre

Permalänk
Medlem

Hårdvaran i 1520 är betydligt nyare än den som sitter i 1020, batteriet är också mycket större och allmänt en modernare telefon

Permalänk
Medlem

Det handlar väll mest om vad du prioriterar högst, Kameran eller större skärm. För mig blev valet en 1020 då jag ville ha så bra kamera som möjligt. Sen att det inte är några problem o få ner den i fickan är ju ingen nackdel heller

Permalänk
Medlem

Kameran är inte dålig på 1520 och jag behöver inte hålla på zooma in och ut tex när jag surfar runt här på sweclockers , gentemot Nokia 920 och HTC One. Har bara laddat 1520 en gång ännu,men batteritiden känns enormt bra. Fast jag surfat å lekt tittat på 5-6 youtube klipp så beräknar Battery med ytligare 1 dygns 10h batteri. Och kanske skall tilägga att detta är från ca kl3 igår.

Permalänk
Medlem

1520 är nog det självklara valet där, 1020 är främst en bra kamera, mer än så är det inte.