Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Byte av ram MSI GX660-053US

Jag har en MSI GX660 Denna. Har precis installerat en ny SSD och det fungerar som det ska.

Köpte idag nya minnen från Inet, Dessa.

I datorn sen tidigare satt det 2x2GB, Dessa

Jag öppnade upp datorn, bytte ut minnen men när jag ska starta datorn så kommer det efter första startskärmen upp en fråga om jag vill starta datorn normalt eller köra en startreparation. Jag försöker med båda, men det vill inte fungera.

Byter tillbaka till de gamla minnena och efter en startreparation så fungerar den som det ska. Tror jag, vet någon hur man lättast kollar så att minnena man har i fungerar som de ska? Står iaf att jag har 4GB ram just nu.

Vad jag förstått så ska minnena jag köpt passa i min burk. Däremot vet jag inte om jag behöver uppdatera BIOS eller något annat, eller göra inställningar någonstans, och hur man isåfall gör det?

Skulle uppskatta hjälp och är mest nyfiken på att se om allt passar som det ska och om det är något jag bör göra innan jag försöker igen, så att jag slipper öppna upp burken i onödan och riskera att förstöra något.

Tack på förhand

EDIT:
Var nu inne i BIOS och kollade systeminformationen, där det stod att jag hade totalt "4096MB DDR-1067MHz". Kan det vara så att jag bör köpa 1066-minnen istället för 1333? Trots att det står på minnena jag har i nu att de är 1333-minnen, samt på länken jag fått fram genom att skriva in serie-numret på minnena?

Moderkort: ASUS Z97-A CPU: Intel i7 4790k @4.7GHz CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600MHz GPU: Asus Strix 1080 SSD: Crucial MX300 750GB, Intel 530 240GB HDD: WD Green 2TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech G900 Ljud: Audioengine A2+ & Wharfedale D10