qpad mk80 tangentbords belysning igång när datan är avstängd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009

qpad mk80 tangentbords belysning igång när datan är avstängd

Hej

Har ett qpad mk80 tangentbord där belysningen för tangentbordet fortfarande e igång när jag har stängt av datan.
Har googlat lite på problemet själv men inte kommit fram till någon lösning, det som jag tycker e konstigt är att problemet började efter att jag installerade en windows uppdatering för någon dag sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Jan 2012

Har samma problem själv med mitt mk-85, har dock inte hittat någon lösning
Har du testat alla USB-portar?

CCNP R&S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av bonafriss:

Har samma problem själv med mitt mk-85, har dock inte hittat någon lösning
Har du testat alla USB-portar?

ja, har provat alla usb portarna men det blev ingen skillnad. Det som jag har provat nu som e lite konstigt e att om jag avinstallerar en windows uppdatering som jag fick igår så försvinner problemet men tycker inte man ska behöva avinstallera en massa uppdateringar för att få det att försvinna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011

problemet är inte med tangentbordet, problemet (om man kan kalla det problem) är att datorn fortfarande skickar ut ström genom usb porten. beroende på vad ni har för moderkort kan det finnas en "knapp" i BIOS. leta efter USB POWER SETTINGS eller WAKE UP MY MOUSE/KEYBOARD. lycka till

EDIT: om det är inom windows pröva detta "Within Windows, I found I had to do two things; for each USB hub, I ticked "Allow the computer to turn off this device to save power", AND I had to go through every keyboard & mouse device an un-tick "Allow this device to wake the computer"."

Jag hålls inte ansvarig för alla råd jag ger!
Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Stäng av usb laddning i bioset. Heter något annat som jag inte kommer på nu.

i5 8400 All cores clocked to 4015MHz
R5 1600X @ 4.3GHz https://valid.x86.fr/g5aaif

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007

Det är standard, mitt gjorde så ibland med innan belysningen och några funktionsknappar la av helt. Sämsta skräpet jag köpt för så mycket pengar.

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Mr.Azum:

problemet är inte med tangentbordet, problemet (om man kan kalla det problem) är att datorn fortfarande skickar ut ström genom usb porten. beroende på vad ni har för moderkort kan det finnas en "knapp" i BIOS. leta efter USB POWER SETTINGS eller WAKE UP MY MOUSE/KEYBOARD. lycka till

jag har ett asus p8p67 pro och jag har kollat efter det i bios men inte hittat något

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Jag har en Packard Bell och har samma problem med min MK-85. Kunde inte lösa det med någon inställning i BIOS eller dylikt utan fick köpa en sladd med strömbrytare som datorn går genom.
http://www.clasohlson.com/se/Uttag-med-str%C3%B6mbrytare/36-4...

Dock märkte jag att problemet inte dyker upp lika ofta om man kör på lägsta eller näst lägsta belysningsstyrka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009

Nu hittade jag lösningen på mitt problem, jag avinstallerade windows uppdateringen KB2919355