Catalyst 14.4 WHQL är släppt nu.

Permalänk
Medlem

Jag har skickat en felanmälan till AMD om mitt blackscreen problem, återkommer med resultat. Tänkte även VNCa till burken efter att drivrutinen har installerats så man kan se vilka skärminställningar som appliceras osv.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag har skickat en felanmälan till AMD om mitt blackscreen problem, återkommer med resultat. Tänkte även VNCa till burken efter att drivrutinen har installerats så man kan se vilka skärminställningar som appliceras osv.

Jag fick inget svar av AMD när jag skrev att CCC inte ville starta med nån av 14.x versionerna, medan CCC från 13.12 funkar perfekt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag fick inget svar av AMD när jag skrev att CCC inte ville starta med nån av 14.x versionerna, medan CCC från 13.12 funkar perfekt

Känns ju lovande. Vad har du för kort?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Känns ju lovande. Vad har du för kort?

Sapphire R9 290. På Sapphires sida finns en Catalyst 13.12c. Man kan undra om den är special för Sapphire korten?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamander:

Oh det gör mig glad, haft massa problem med videos i broswer på youtube och vimeo som orsakat blåskärmar för mig lite random. Men kanske inte ska ha så höga förväntningar ändå, ibland kan det gå veckor utan nån random blåskärm sen rätt var det är kommer det 3st på en dag igen.

Det låter ju inte bra, låter som att du har ett hårdvaru/driver-problem, kanske dags att testa med ett annat graffekort om möjligt?

Faktiskt inte sett det sedan jag körde ett Radeon 9800Pro för en massa år sen, nån suspekt version av tidig catalyst.
11x, 12x och 13.12 har varit stabilt och bra för mig iaf. (allt oklockat)

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kan vara så enkelt att den är kompilerad utan onödig debugkod.

Men i övrigt så borde det inte vara någon skillnad va? Jag menar är det någon idé att byta från beta drivrutinen och installera denna istället? Har kollat release notes och kan inte hitta något som skiljer sig mellan dem.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Hjälpsam

Vill slå ett slag för att normalt inte installera med driversweper eller liknande, risken finns att man tar bort något som inte skall tas bort.
Ni som har problem, testa custom installation och se till att allt är markerat.
Catalyst är också kraftigt beroende av att .net inte strular, kolla om ni har någon valfri uppdatering där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vill slå ett slag för att normalt inte installera med driversweper eller liknande, risken finns att man tar bort något som inte skall tas bort.
Ni som har problem, testa custom installation och se till att allt är markerat.
Catalyst är också kraftigt beroende av att .net inte strular, kolla om ni har någon valfri uppdatering där.

DDU talar tydligt om att man ska göra en återställningspunkt innan man utför avinstallationen med DDU. Sedan är det upp till datorägaren att göra det eller inte. I värsta fall kan man få reparera mer än vad man vill

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade först CCC i Kontrollpanelen, starta om, körde sedan Driver Sweeper för att ta bort all skit, starta om och installerade 14.4. Har inga problem alls hittils.

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vill slå ett slag för att normalt inte installera med driversweper eller liknande, risken finns att man tar bort något som inte skall tas bort.
Ni som har problem, testa custom installation och se till att allt är markerat.
Catalyst är också kraftigt beroende av att .net inte strular, kolla om ni har någon valfri uppdatering där.

Jag håller med, sedan ett par-tre år tillbaka så är drivrutinerna så pass uppdateringsvänliga att Driver sweeper ofta gör mer skada än nytta. Själv installerar jag nya drivers direkt över nuvarande och har inte haft några som helst problem med det. Fram till nu då.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x