Kan inte flytta filer till sd-kort, Xperia z1

Permalänk
Medlem

Kan inte flytta filer till sd-kort, Xperia z1

Hello.

Köpte precis ett nytt sd-kort då utrymmet på luren började sina
Mitt problem är att jag inte kan lägga in något på kortet, varken via 3e parts program eller den inbyggda funktionen.
Luren gnäller på att minnet är fullt och uppmanar mig att flytta filer till sd-kort, trycker i de saker jag vill ska flyttas över och trycker igång överföringen, men 1sek efter så kommer det upp att "överföringen avbröts"

Har provat att formatera kortet både i datorn och i luren, ingen skillnad.
Har även startat om luren och provat direkt efter uppstart.
Kortet fungerar däremot perfekt i datorn.

Har tyvärr inget annat kort hemma för att testa istället.

Någon som har någon idé?

*Edit: Kan tillägga att de filer jag lägger in från datorn kan man använda utan problem i luren sedan.
Kan alltså läsa filer men inte skriva.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Har du prövat att formatera om kortet? Du är säker på att det är ett kort som du köpt som de inte ljuger om storleken är "felformaterad"? Min Z2 kan flytta filer till mitt sdkort, det är formaterat många gånger.

Kommer det en automatisk android-mapp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem efter att ha installerat en app (titanium backup) efter avinstallation av appen funkar det bra igen. Kanske är något liknande på din lur.

Visa signatur

Mvh Picke
Ses på slagfältet.

Permalänk
Hedersmedlem

Här är kanske en tråd som svarar på frågan?

Google har medvetet begränsat användningsområdet i Android från och med kitkat
http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1292492-en...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled