Hjälp med ett gammalt kort!

Permalänk
Avstängd

Hjälp med ett gammalt kort!

Tjena! Nu är det såhär att jag har ett R9 290x som är kopplat till första pci-e porten, sen så har jag ett annat gammalt kort (4850) på andra porten. Varför får jag ingen bild på 4850? Har testat kortet utan 290x och fått bild på mitt 4850. Det står att enheten har stoppats (kod 43) Senaste drivers är installerade, kör med windows 8.

4770k
asus sabertooth z87
corsair AX1200.

Permalänk
Medlem

Du kan väl inte köra två så olika kort samtidigt vad jag vet? Har hört att du kan ställa in vissa kort för att köra som PhysX kort men då gäller det Nvidia. Det ska inte fungera vad jag vet och har aldrig hört att något gjort något liknande, hur fick du för dig att köra de två samtidigt? Kör du mining rigg eller något som jag inte har någon aning om?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd

Det ska funka. Ska bara ha det gamla till andra skärmar.

Permalänk
Medlem

Intressant! Vad jag förstod får du inte koppla in en brygga, den nya generationen gör ju det via PCIe slotten, kanske där problemet ligger? Men den andra gör inte det via PCIe så dno.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd

Inte försökt och göra det ens och jag vet hur det fungerar. Har bara kopplat in 4850 med ström & startat upp som vanligt. Får bild på båda skärmarna (men då är 290x inaktiverat, men ser det ändå i windows) Går inte spela då 4850 tar över rollen.

Permalänk
Medlem

Okej, har då ingen aning, har du googlat det? Annars får du vänta till någon mer kunnig kommer skriver.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

nyare drivrutiner stödjer endast HD5000 och uppåt. Måste köra catalyst Legacy for HD4000 och nedåt.

Permalänk
Skrivet av Bull3tM0nk:

Det ska funka. Ska bara ha det gamla till andra skärmar.

Hur många skärmar använder du? Det vore ju mkt bättre om du kunde köra alla skärmar på ditt 290X

Annars har du ju både DP och HDMI på moderkortet också, Allt är ju bättre än att ha ett gammalt HD4850 i burken som genererar värme och suger ström

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599