Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Fel på tangentbordet. Hjälp!

Hej!
När jag klickar jag på "W" på mitt tangenbord så blir det som om att jag klickar "Q" också.
Om jag tar i löst så skriver den bara ett "W". Om jag tar i som jag vanligtvist gör så skriver den ett "Q" cirka vart 4:e klick.
Och om jag tar i hårt så skriver den ett "Q" nästan varje gång.
Detta blir är problem när jag spelar spel som Csgo då den byter vapen konstant när jag går. Och det blir även ett problem på League of legends.
Svårt och förklara men hoppas att ni förstår vad jag menar.

Exempel:
När jag klickar på "W" löst 10 gånger ser det ut såhär: wwwwwwwwww
När jag klickar på "W" lagom hårt 10 gånger ser det ut såhär: wwwqwqwwwwww
När jag klickar på "W" hårt 10 gånger ser det ut såhär: wqwqwqwqwqwqwqwqwwq

Och om jag håller inne "W" hårt i en sekund så blir det såhär: wqqqqqqqqqqqqqqqq

Datorn jag använder är MSI GT70 0ND 1074NE som är en "gaming-laptop" jag köpte förra sommaren.
Har inte haft detta problem förrut och det har hållt på såhär sedan förra veckan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Zeaty:

Hej!
När jag klickar jag på "W" på mitt tangenbord så blir det som om att jag klickar "Q" också.
Om jag tar i löst så skriver den bara ett "W". Om jag tar i som jag vanligtvist gör så skriver den ett "Q" cirka vart 4:e klick.
Och om jag tar i hårt så skriver den ett "Q" nästan varje gång.
Detta blir är problem när jag spelar spel som Csgo då den byter vapen konstant när jag går. Och det blir även ett problem på League of legends.
Svårt och förklara men hoppas att ni förstår vad jag menar.

Exempel:
När jag klickar på "W" löst 10 gånger ser det ut såhär: wwwwwwwwww
När jag klickar på "W" lagom hårt 10 gånger ser det ut såhär: wwwqwqwwwwww
När jag klickar på "W" hårt 10 gånger ser det ut såhär: wqwqwqwqwqwqwqwqwwq

Och om jag håller inne "W" hårt i en sekund så blir det såhär: wqqqqqqqqqqqqqqqq

Datorn jag använder är MSI GT70 0ND 1074NE som är en "gaming-laptop" jag köpte förra sommaren.
Har inte haft detta problem förrut och det har hållt på såhär sedan förra veckan.

Det där känns ju som om du antingen har pajade kretsar som reggar fel eller skit under tangentbordsknappen som trycker åt dig. plocka loss W och Q och se om du kan städa undertill?