Enhetsdrivrutinerna installeras inte, så som mus, iphone kabel osv..

Permalänk
Medlem

Enhetsdrivrutinerna installeras inte, så som mus, iphone kabel osv..

Hej!
Jag behöver hjälp. Har en stationer dator (Acer) med Windows 7 som krånglar lite nu tyvärr.
Igår köpte jag en ny gaming mus (steelserios, rival) och den lade jag dit och kopplade ihop den i USB- jacket. Men helt plötsligt märkte jag att den inte installerades i enhetsdrivrutinerna! blev först rädd om det var fel på musen men så var det ju inte... Jag testade att ta den gamla musen men det funkade inte heller, alltså var det fel på datorn. den tog inte sensen eller något! så då fick jag lite panik, smsa polaren och som tur var fick jag låna en cd-skiva som windows var installerat på. Jag stoppade i skivan i datorn och startade om själva datorn en gång. när den precis var startad så spamma jag f12, då kom jag in på en meny som man kunde återställa datorn till en viss tidpunkt. Det gjorde jag och nu kan jag röra musen (sensen). alltså fungerar sensen nu.

Problemet är att enhetsdrivrutinerna fortförande inte funkar.. den tar inget! varje gång jag stoppar i tex den gamla musen så kommer det ett meddelande upp att det inte gick att installera. Vad är problemet? Jag märkte igår att inte Windows uppdate var uppdaterad och jag testade att uppdatera det men det gick såklart inte. Ungerfär en vecka sen kom uppdateringen men jag har trott att det har installerat sig men så var det ju inte. Det har inte blivit installerad och det går verkligen inte att installera det. Uppdateringen heter; Uppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB280005) Tex. Så kan det ha något att göra med det?
I kontrollpanelen där enheter finns är en gul varnings skylt på datorn som det står att man måste FELSÖKA det. jag har gjort det och det funkar att genomföra. Det står något om Microsoft Loop pack och PnP- enheter. vet inte vad det betyder.

Sammanfattning: Enhetsdrivrutinerna installeras inte på min nya mus och det gäller även andra grejor man pluggar i om den inte redan sitter i. Kan vara något fel med Windows uppdate, kan vara kopplande, kanske?
En sak är säker! Jag behöver hjälp! Tacksam för svar!
MVH, FILIP

Permalänk
Medlem

Vet inte i just detta fallet, men det är inte alltid det finns en passande driver i Windows.
Då måste du installera en medföljande driver.

Steelseries verkar ha ngt program för detta, är inte säker, men kanske liknande Logitech Gaming Centre.

Någon annan kanske får klargöra detta.

Testa vettja!

http://cdn-co.steelseries.com/downloads/drivers/engine/SteelSeriesEngine_3.2.1.exe

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar!! Jag har laddat ner denna och när jag gör det så blir det ytligare problem.. musens sens dör helt!! hel skumt! då får man köra om skivan med Windows och återställa datorn från en annan dag eller tid! Så jag vet inte..