Permalänk
Medlem

Billig e-post server!

Hej

Just nu har jag binero där jag har ett domänkonto (.se) och ett webhotell som har gått ut, som jag enbart använder till att ha min mail på, MEN det är fan inte värt att betala 70kr/månaden för det. Finns det andra billigare alternativ? One.com kostar ju typ 20 lappen eller något i månaden? Finns det billigare alternativ ändå? Behöver det som sagt enbart för att ha min mail på.

Mvh

Permalänk
Rekordmedlem

Citynetwork kostar inget förutom regavgiften för domänen, dvs 99kr/år för en .se

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Manufrog har väldigt billiga webbhotell med mail

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Hur blir det med mitt dommännamn som jag redan har? Går ut 2015. Är det bara att överföra till det nya hotellet?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nimren:

Hur blir det med mitt dommännamn som jag redan har? Går ut 2015. Är det bara att överföra till det nya hotellet?

Det beror på hur du har reggat det, kolla ditt nuvarande avtal.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Googles mailhosting kostar 40euro per användare och år. Då får du mkt mer än mail!
http://www.google.com/intx/sv/enterprise/apps/business/pricin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av =JoNaZ=:

Googles mailhosting kostar 40euro per användare och år. Då får du mkt mer än mail!
http://www.google.com/intx/sv/enterprise/apps/business/pricin...

intressant, reggade mig för en gratis månad nu för att testa.

Permalänk
Hedersmedlem

www.fsdata.se har funnits länge i branschen, vi kör företagshemsida hos dem. Men för DNS och simpel e-posthantering är de konstigt nog gratis. Bytte mitt privata till detta för någon månad sen. De kör microsoft exchange (men inte tillgång till alla microsoftsaker utan att betala) som mail så webbmailen är sådan.

Tar dock lite tid att få konto. Reggade och sen ringde de upp någon dag efter och snackade. Var inte pådrivande men man anade ju att de säkert hoppades att en skulle säga att man ha webbhotellsplats med.

Hade samma sits själv, webbhotell som gick på $10 i månaden och jag använde inte webbsidan till något. Är inte så snål att jag kräver att allt är gratis men extrafunktionerna för fsdatas mer avanacerade e-post hade jag ingen nytta av.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Skrivet av nimren:

intressant, reggade mig för en gratis månad nu för att testa.

Har du en domän så är Zoho Mail gratis för upp till 10 användare och du kan få 15 till ifall du värvar andra att använda Zoho. Jag värvar gärna dig och får plats för fler konton! Skicka mig din E-postadress via PM.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Jag fixade googles mail hosting. Funkar skitbra med g mail! Enkelt att installera och enkelt att fixa i mobilen. Tack för alla förslag.