Hörlurar med mikrofon där tangentbordsklick inte hörs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Hörlurar med mikrofon där tangentbordsklick inte hörs.

Hej!

Jag har nyligen införskaffat ett mekaniskt tangentbord och det har uppstått ett problem. När jag Skypar och spelar med folk så hörs mitt klickande på tangenterna ganska mycket. Jag har ett par http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/datorheadset/steelseries-siberia-v2-p91720. Finns det några med bättre mikrofon som stör ut/är mer riktad man kan köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013

Det är svårt, det bästa är att gå över till ett program med push-to-talk, eller signal to noise ratio. Ventrilo och mumble har jag använt, mumble är klart bäst. Där finns också Spelclockers kanal!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013

Det är svårt, det bästa är att gå över till ett program med push-to-talk, eller signal to noise ratio. Ventrilo och mumble har jag använt, mumble är klart bäst. Där finns också Spelclockers kanal!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Det måste ju finnas hörlurar med mikrofon som inte plockar upp bakgrundsljud. Titta på mobiltelefoner till exempel, de plockar ju upp mycket lite av bakgrundsljudet. Om jag minns rätt gör de detta genom att ha 2 mikrofoner så att de kan skilja på vad som är tal och vad som är från bakgrunden. Det är ju liksom inte en konferensmikrofon vi talar om! Jag skulle helst vilja slippa push-to-talk då detta är ytterligare ett moment att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Finns la push to talk på skype med om jag inte minns fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

QH-90 tar inte upp mycket bakgrundsljud jämfört med andra headsets jag har haft.
Tex när jag var på Dreamhack och hade mina Logitech G35 så var denna mätaren full när det spelades musik.

men med QH-90 så låg den runt 3/10.

Vad jag vet så hörs det inte i Skype när jag skriver iallafall (dock har jag röda brytare )
Kan även ha en fläkt som blåser framifrån med QH-90, det kunde jag inte ha med något annat headset utan att det hördes i skype

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013

Jag lovar dig att din telefon plockar upp ditt tangentbord när du skriver, om du sitter vid datorn.

Det finns säkert ett mindre känsligt headset, men det är billigare att bara gå över till mumble. Mumble skickar ut ljud när det är tillräckligt starkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Dec 2010

Om det är ett så stort problem och du inte vill byta från skype så köp en riktad, separat, mikrofon. Jag vet inte vad som sitter normalt i ett headset, men kan tänka mig att det är någon form of cardiod mikrofon (tar upp ljud i ca: 180 graders vinkel). Medan man hade velat ha en mic av shotgun-typ som bara tar upp ljud i en specifik riktning.