Bränna operativsystem till Mini-disc DVD-RW

Permalänk

Bränna operativsystem till Mini-disc DVD-RW

Halloj!
Hitta inget på Google om detta men kan man bränna operativsystem på dessa skivor (t.ex windows 7, ubuntu osv) och installera nytt med??

Köpte 3st Verbatim DVD+RW fast det står "For camcorder use" på och 30min och 1,4Gb.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Borde inte vara några problem, de följer vanlig dvd-standard... Kolla för säkerhets skull så du har en sån "cirkel" på släden på din dvd-läsare bara... Har du en slot in dvd kan det vara värre...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Rekordmedlem

Minidisc ? Du menar väl minidvd ? Annars vill jag gärna se en bild på en Minidiskdrive till datorn för jag har aldrig sett nån sån men tycker att det borde finnas nånstans. Minidisk är dessutom inte ett helt optiskt media utan en form av MO disk, de behöver spelas in magnetiskt men läses helt optiskt
http://en.wikipedia.org/wiki/Magneto-optical_drive
Mini dvd (8cm)

Minidisc

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

1996 ringde, dom vill ha sitt optiska media tillbaka. Använd USB-minnen för bövelen!

Permalänk

Minidisk

Sorry jag menade mini-dvd......

jag använder usb:er, men det är rätt krångligt med xp o usber osv.
Sen är det bra o ha RW skivor......

Permalänk

Btw håll er on topic "för bövelen"!!!!

Permalänk
Rekordmedlem

Ja har du bara en passande läsare och datorn kan boota från den så kan du använda dvd rw skivor, tänk bara på att äldre enheter inte alltid kan hantera alla typer av skivor, speciellt rw skivor är "svåra" och många äldre läsare klarar inte heller av dvd +r utan tar bara dvd -r såvida du inte ändrar booktype på +r skivorna så de identifierar sig som rom och inte +r.

Relativt hårdvarumässigt moderna maskiner med Win 7 har troligen inga problem men när du nämner XP så låter det lite retro och då bör man ha koll på vilka dvdskivformat de optiska läsarna tar eftersom de ibland inte läser alla huvudtyperna av brännbara dvdskivor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

1996 ringde, dom vill ha sitt optiska media tillbaka. Använd USB-minnen för bövelen!

Du har möjligtvis inte tittat på Regular Show?:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Ok

OK tack för svaren!