LÖST - tangentbord, musplatta och sladdlös mus svarar inte

Permalänk
Medlem

LÖST - tangentbord, musplatta och sladdlös mus svarar inte

Hej.

Satt och rensade en massa program som jag inte visste vad de var få några och helt plötsligt slutade den sladdlösa musen att fungera. Misstänkte att jag hade råkat radera programmet för musen men insåg då att även tangentbordet, musplattan och den lilla röda musknappen mitt i tangentbordet också har lagt av. De senare skall väl inte sluta att fungera genom raderat program i kontrollpanelen - "ta bort/lägg till program"?

Prövat:
- Startade om datorn utan framgång. Den visade "drivrutiner installeras" men att dessa misslyckades.
- Startade om igen och såg att tangentbordet fungerar i BIOS.
- Prövade att ta ur och i batteriet och sedan starta upp men ingen skillnad.
- Startade upp i felsäkert läge, ingen skillnad.
- Provade med en lånad sladdmus, ingen skillnad.

Grejen är den att jag vet ju inte om det är tangentbord och möss som slutat fungera eller om det är windows som tappade någon funktion.

Någon som har något förslag?

Det gäller en Levono bärbar och windows 7

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Felet är avhjälpt, tack vare en teknisk kollega. När jag rensade bort okända program via kontrollpanelen råkade jag ta bort ett program som hade någon gemensam fil med tangentborden/mössen. Helt plötsligt fick vi liv i den lösa musen genom att flytta USB-port (vilket jag hade provat) och via windows update kunde vi sedan hämta hem den filen igen.

Lärdom 1
Program som tas bort via kontrollpanelen kan ta bort viktiga grundfunktioner

Lärdom 2
Läs varningstexterna bättre