Permalänk
Medlem

iPhone slukar batteri

Hejsan!

Min iPhone började för nån dag sedan efter att jag tappade den att dra jäkligt mycket batteri. Håller sig knappt en dag. Funderar på om det är värt att lämna in den och byta batteri, eller om man ska försöka sig på de själv, är de nån som har nån erfarenhet som vet om de är svårt att göra själv? Är de några speciella mejslar man lär ha?

Mvh Rasmus.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem

Börja med att ta reda på varför den drar mycket batteri.
Facebook t ex har ju haft någon bugg som drar extra mycket.
Testa återställning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Det är väldigt lätt att byta batteri, behövs bara en mejsel typ..
Skruva bort de 2 skruvarna under sen bara att skruva bort batterikabeln som sitter fast i en skruv och sen ta bort det bara.

På iPhone 4 och 4s iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Om det hände över en natt så är det något mjukvaruproblem, som sagts innan.

http://ipod.about.com/od/iphone3g/tp/iphone-battery-life.htm

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Använder dock inte facebook på mobilen, så de är inte de iallafall. De hände efter att jag tappade den i en myr, så den va nästan helt under vatten. Kan de ha blivit nå fel då kanske?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Det är väldigt lätt att byta batteri, behövs bara en mejsel typ..
Skruva bort de 2 skruvarna under sen bara att skruva bort batterikabeln som sitter fast i en skruv och sen ta bort det bara.

På iPhone 4 och 4s iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Ska försöka mig på de om de inte löser sig på annat sätt!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem

Hade en 3gs innan, fick ett externtbatteri(Batteribank?) som var ifrån thailand, efter jag stoppat i den så började min telefon dra batteri så in i helvete. Visade sig att "Det logiskakretskortet" blivit kortslutet någonstans. Testade byta batteri med samma resultat.
Om du nu har tappat din i vatten så kan det mycket väl vara samma problem.