Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2013

Inget trådlöst, Lenovo T530

Efter att rebelliskt försök att undvika lärarnas ständiga översyn, så har jag installerat WIN7 för att ersätta datorns korrupta AD-monarki på min skoldator.
Till min fruktan upptäckte jag att trådlös anslutning som standard är avstängt. När man switchar den lilla knappen på sidan av datorn händer alltså ingenting.
Jag har redan installerat nätverksdrivrutiner från Lenovos egna hemsida och trådat fungerar utmärkt... Vad kan felet vara?

Som titeln säger så är det en Lenovo T530, plzzz help! </3

CPU: Intel core i7 3770k @ 4.3GHz
GPU: GTX 680
RAM: Corsair Vengeance CL9 LP 16GB
MOBO: Asus Sabertooth Z77

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Jockeeyy:

Efter att rebelliskt försök att undvika lärarnas ständiga översyn, så har jag installerat WIN7 för att ersätta datorns korrupta AD-monarki på min skoldator.
Till min fruktan upptäckte jag att trådlös anslutning som standard är avstängt. När man switchar den lilla knappen på sidan av datorn händer alltså ingenting.
Jag har redan installerat nätverksdrivrutiner från Lenovos egna hemsida och trådat fungerar utmärkt... Vad kan felet vara?

Som titeln säger så är det en Lenovo T530, plzzz help! </3

Är du säker på att du har installerat drivrutinerna till det trådlösa nätverkskortet?

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2013

Säker.

CPU: Intel core i7 3770k @ 4.3GHz
GPU: GTX 680
RAM: Corsair Vengeance CL9 LP 16GB
MOBO: Asus Sabertooth Z77