Dustin påstår att Posten tagit sönder retur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Dustin påstår att Posten tagit sönder retur.

Hej!

Köpte en LED TV från Dustin som visade sig vara ett felköp (stod fel på prisjakt). Så jag fick en retursedel och skickade tillbaka den. Nu idag får jag ett mail om att returen har nekats p.g.a skada på skärmen. Så jag ringer och undrar vad dom menar för jag hann bara packa upp TV'n och göra en kanalsökning innan jag fick reda på att den inte hade DVB-T2 och packade ner den igen. Kundservice säger då att han måste prata med returavdelningen och ska återkomma. Han återkommer sedan och säger att hela skärmen är spräckt och att det troligtvis är posten som har tagit sönder den. Jag säger då att den var hel när jag skickade den och att jag inte har råd att ligga ute med så mycket pengar. Inte deras problem är princip vad han säger och ber mig kontakta posten.

Så nu har jag försökt komma fram till posten i en timme utan resultat. Antar att jag får vänta flera veckor på ersättning från Posten sen om dom ens går med på det.

Min fråga är då, kan Dustin verkligen göra såhär? Alltså rent lagligt? Visst det är inte deras fel att TV'n är sönder men sånt här ingår ju i internethandel. Det känns som ett stort företag som Dustin skulle kunna hantera detta lite lättare än mig som student. Jag förstår inte heller hur det kan vara mitt ansvar att krångla med Posten?

Tacksam för lite input från Sweclockers!

MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Dec 2003

Låter som dustin i mina öron...
Hade en LG-tv som bildskärmen inte alltid startade på, bråkade på till tusen med dustin, sen reklamerade jag den genom LG sverige som satte press på dustin då de höll med mig.
Dustin ≠ kundservice

Citera mig så jag hittar tillbaks om du vill nått !
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2770981

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Den som skickar en produkt står alltid för transportrisken tyvärr.
Så det är nog mellan dig och posten detta står.

DOCK brukar alla större företag med lite respekt hjälpa kunden i ett sådant här fall.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Nov 2013

Kan tyvärr inte hjälpa dig men vill bara berätta att när jag beställde massa saker från Netonnet så fick jag ett packet som var uppbrutet och den mobiltelefon jag beställt var borta. Jag ringde Netonnet som kunde se att varan skickats och att den måste försvunnit på posten. SHit tänkte jag ska jag hålla på bråka med posten då.... Men då sa den jag talade med på Netonnet "sånna här ärenden med posten kan ta tid så vi gör så att vi skickar dig en ny telefon så tar vi ärendet med posten" Detta har gjort att jag handlat många saker där sedan dess.

Tagit bort otrevligheter/Mod

Acer Nitro N50-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Bosse78:

Kan tyvärr inte hjälpa dig men vill bara berätta att när jag beställde massa saker från Netonnet så fick jag ett packet som var uppbrutet och den mobiltelefon jag beställt var borta. Jag ringde Netonnet som kunde se att varan skickats och att den måste försvunnit på posten. SHit tänkte jag ska jag hålla på bråka med posten då.... Men då sa den jag talade med på Netonnet "sånna här ärenden med posten kan ta tid så vi gör så att vi skickar dig en ny telefon så tar vi ärendet med posten" Detta har gjort att jag handlat många saker där sedan dess.

Som tidigare avsändaren ansvarar att försändelsen kommer fram och är hel. D.v.s. var det Netonnet som måste ta kontakt med posten, tror att det skulle vara annat språk om du skulle skicka retur.

Sedan så är det som sagt goodwill om Dustin eller vilket bolag som helst om de tar på sig kostnaden eller kontakten för en skadad försändelse som du returnerat.

Ändrade citat pga. otrevligheter/ovårdat språk

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Ja tyvärr är det så. Det är avsändaren som normalt sett får stå för att reklamera frakten. Dock står det ju att du fick en retursedel från dustin? Då borde det väl vara så att det faktiskt är skickat i dustins namn/kundnummer? Dvs att dustin stod för returfrakten? Eller fick du själv betala returfrakten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Spoilade mitt gamla inlägg då jag missade faktumet att Dustin hade skickat retursedeln!

Det är en lite trixig situation med tanke på att det är en retur skickad från kunden.

Om Dustin skickar ett paket till Pelle så gör Dustin ett avtal med Posten AB om att leverera produkt X till adress Y.
Om Pelle skickar ett paket till Dustin så skriver Pelle ett avtal med Posten AB om att leverera produkt X till Dustin AB.

Dustin har mer eller mindre absolut ingenting att göra med returleveransen, tyvärr.

Dold text

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Mar 2010

Som många sagt så är det ditt problem om du stod för frakten tillbaka - du köper tjänsten av Posten inte Dustin. Har de betalat för frakten är det en annan sak.

Var TV:n skickad på pall? Returnerade du den på samma vis som den kom?

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Har Dustin skickat en retursedel är de dock kunden, inte den som råkar lämna in tvn.
TS har ju bara lämnat in tvn å Dustins vägnar, så det är ju de som måste hantera posten.

Spelar ingen roll om han ska betala för den sen i efterhand, det är ju ändå dustin som är inköpare av tjänsten.
Allt löser sig med lite tid.

Dock förstår jag inte argumentet att du inte har råd att ligga ute med pengarna, du inser att om du köper en tv du vill behålla sen så får du inte tillbaka pengarna Även om du ber snällt. Tror inte du lider av att inte sitta vid en tv 1-2 veckor, det är skönt väder, ut med dig lite!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av drotz2000:

Den som skickar en produkt står alltid för transportrisken tyvärr.
Så det är nog mellan dig och posten detta står.

DOCK brukar alla större företag med lite respekt hjälpa kunden i ett sådant här fall.

Skrivet av Commander:

Som tidigare avsändaren ansvarar att försändelsen kommer fram och är hel. D.v.s. var det Netonnet som måste ta kontakt med posten, tror att det skulle vara annat språk om du skulle skicka retur.

Sedan så är det som sagt goodwill om Dustin eller vilket bolag som helst om de tar på sig kostnaden eller kontakten för en skadad försändelse som du returnerat.

Generellt håller jag med er, dock är det inte fullt så enkelt i detta fallet.

Skrivet av Zeecor:

Hej!

Köpte en LED TV från Dustin som visade sig vara ett felköp (stod fel på prisjakt). Så jag fick en retursedel och skickade tillbaka den. Nu idag får jag ett mail om att returen har nekats p.g.a skada på skärmen. Så jag ringer och undrar vad dom menar för jag hann bara packa upp TV'n och göra en kanalsökning innan jag fick reda på att den inte hade DVB-T2 och packade ner den igen. Kundservice säger då att han måste prata med returavdelningen och ska återkomma. Han återkommer sedan och säger att hela skärmen är spräckt och att det troligtvis är posten som har tagit sönder den. Jag säger då att den var hel när jag skickade den och att jag inte har råd att ligga ute med så mycket pengar. Inte deras problem är princip vad han säger och ber mig kontakta posten.

Så nu har jag försökt komma fram till posten i en timme utan resultat. Antar att jag får vänta flera veckor på ersättning från Posten sen om dom ens går med på det.

Min fråga är då, kan Dustin verkligen göra såhär? Alltså rent lagligt? Visst det är inte deras fel att TV'n är sönder men sånt här ingår ju i internethandel. Det känns som ett stort företag som Dustin skulle kunna hantera detta lite lättare än mig som student. Jag förstår inte heller hur det kan vara mitt ansvar att krångla med Posten?

Tacksam för lite input från Sweclockers!

MVH

Dustin skickade en retursedel, denna debiteras deras företagskonto hos Posten, således bokade Dustin frakten.
Kunden må anges som avsändare, men då denna inte själv valt tjänstenivå och bokat densamma hos Posten, så är det allt annat än självklart vad som gäller.

Allt självklart under förutsättning att TS paketerat varan som sig bör inför transport och följt de instruktioner Dustin meddelat TS inför returen.

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Allexz:

Det är en lite trixig situation med tanke på att det är en retur skickad från kunden.

Om Dustin skickar ett paket till Pelle så gör Dustin ett avtal med Posten AB om att leverera produkt X till adress Y.
Om Pelle skickar ett paket till Dustin så skriver Pelle ett avtal med Posten AB om att leverera produkt X till Dustin AB.

Dustin har mer eller mindre absolut ingenting att göra med returleveransen, tyvärr.

Njae, detta stämmer inte.
Då Dustin skickat Retursedeln så ligger ansvaret på Dustin, så länge som det fastställts att det orsakades av
hanteringsfel av posten.
Kunden har inte möjlighet att vilja skicka en vara med försäkring i detta fall utan det sköter Dustin.
Detta vet Dustin om, och detta har till och med varit uppe på PLUS.
I vårt företag beställer jag Elektronik dagligen och det händer att det blir returer.
Så fort ett företag står för returen så är det de som binder sig med Posten och då även tar ersättningstvisten vid
eventuella problem.

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Ett tips (lätt att vara efterklok) är att fotografera tv´n och paketet innan man skickar iväg den. Då har man lite mer kött på benen om det skulle krävas bevisning, ARN osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Reaverinc:

Njae, detta stämmer inte.
Då Dustin skickat Retursedeln så ligger ansvaret på Dustin, så länge som det fastställts att det orsakades av
hanteringsfel av posten.
Kunden har inte möjlighet att vilja skicka en vara med försäkring i detta fall utan det sköter Dustin.
Detta vet Dustin om, och detta har till och med varit uppe på PLUS.
I vårt företag beställer jag Elektronik dagligen och det händer att det blir returer.
Så fort ett företag står för returen så är det de som binder sig med Posten och då även tar ersättningstvisten vid
eventuella problem.

Helt rätt, missade helt att det var Dustin som hade skickat retursedeln, då är det igen avtal mellan Dustin och Posten som gäller.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

TS har inte nämnt att han skickade via dustins retursedel ännu.. Så vänta med att vara 100% säkra

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd rensad*

Var trevliga och håll diskussionen på en saklig nivå

screamin-daemon/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010

Det är mottagaren som ska anmäla fraktskadan inte den som skickar.

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: HyperX FURY Black Series 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: I7-6700K, Kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, Mus: RGB Glaive, Tangentbord:
Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT , Monitor: Acer XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Nokia 8
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av robie76:

Ett tips (lätt att vara efterklok) är att fotografera tv´n och paketet innan man skickar iväg den. Då har man lite mer kött på benen om det skulle krävas bevisning, ARN osv.

Om chaufförerna gör som de ska så felkodar de försändelsen efter att den skadats. Det är dock inte alltid fallet om inte emballaget har skadats men kanske TV:n inuti. Söker du på kollinumret kan du se om försändelsen har felkodats.

Är det en stor TV (40¨+) godkänns heller inte alltid vanligt TV-emballage utan TV:n måste också gå iväg faststrappad på en pall. Har den inte skickats på pall och inte felkodats som skadat gods av personalen på Posten kan reklameringen bli svår. Men det är, som sagt, avsändaren som får reklamera (Dustin, om nu de stod som avsändare på fraktsedeln, vilket de gör om de betalade via deras konto hos Posten)

Skrivet av vinylens:

Det är mottagaren som ska anmäla fraktskadan inte den som skickar.

Är du säker på det? Jag är tämligen säker på att skadan rapporteras till företaget som skickade försändelsen och så får de reklamera.

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av vinylens:

Det är mottagaren som ska anmäla fraktskadan inte den som skickar.

Ja, konstigt vore väl annars? Avsändaren kan ju inte veta om försändelsen kommit fram oskadd om ingen säger något

Skrivet av Swekat:

Är du säker på det? Jag är tämligen säker på att skadan rapporteras till företaget som skickade försändelsen och så får de reklamera.

Notera att den självklara iakttagelsen som vinylen gör inte berör ansvarsområdet. Vad som gäller när Dustin står för frakten vet jag dock inte

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ja, konstigt vore väl annars? Avsändaren kan ju inte veta om försändelsen kommit fram oskadd om ingen säger något

Notera att den självklara iakttagelsen som vinylen gör inte berör ansvarsområdet. Vad som gäller när Dustin står för frakten vet jag dock inte

Det jag syftade på var vem som anmäler skadan till Posten.

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

Kanske bättre att ta reda på fakta åt killen än att spekulera fritt
Postens Allmänna Kundvillkor för Näringsidkare och andra organisationer (PAKN)
Postens Allmänna Villkor, PAV
osv osv
Dessa villkor finns att läsa på Postens hemsida

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av Bosse78:

Kan tyvärr inte hjälpa dig men vill bara berätta att när jag beställde massa saker från Netonnet så fick jag ett packet som var uppbrutet och den mobiltelefon jag beställt var borta. Jag ringde Netonnet som kunde se att varan skickats och att den måste försvunnit på posten. SHit tänkte jag ska jag hålla på bråka med posten då.... Men då sa den jag talade med på Netonnet "sånna här ärenden med posten kan ta tid så vi gör så att vi skickar dig en ny telefon så tar vi ärendet med posten" Detta har gjort att jag handlat många saker där sedan dess.

Tog du ens emot paketet när du såg att det var uppbrutet?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Segas:

Tog du ens emot paketet när du såg att det var uppbrutet?

Skickades från m.sweclockers.com

Såg det inte direkt. Men när jag kom hem och ställde ner paketet fick jag en stark känsla av att paketet var öppnat och återförslutet vilket visade sig stämma. I själva paketet låg mobilförpackningen öppnad utan telefon och laddare i...

Acer Nitro N50-600

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av Bosse78:

Såg det inte direkt. Men när jag kom hem och ställde ner paketet fick jag en stark känsla av att paketet var öppnat och återförslutet vilket visade sig stämma. I själva paketet låg mobilförpackningen öppnad utan telefon och laddare i...

Sjukt att man inte ens kan lita på posten...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2006

Eftersom Dustin stod för retursedeln så är det på Dustins ansvar att reklamera hos posten. Det är simpelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Logixx:

Eftersom Dustin stod för retursedeln så är det på Dustins ansvar att reklamera hos posten. Det är simpelt.

Det är det kanske men ditt ord räcker inte för Dustin som måste överbevisas med hänvisning till lämplig lag. Har du någon sådan hänvisning? Jag har kikat på Postens Allmänna Kundvillkor för Näringsidkare och andra organisationer men kan inte se att Posten bryr sig vem som anmäler, bara att det blir gjort.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Zunil:

Hej!

Köpte en LED TV från Dustin som visade sig vara ett felköp (stod fel på prisjakt). Så jag fick en retursedel och skickade tillbaka den. Nu idag får jag ett mail om att returen har nekats p.g.a skada på skärmen. Så jag ringer och undrar vad dom menar för jag hann bara packa upp TV'n och göra en kanalsökning innan jag fick reda på att den inte hade DVB-T2 och packade ner den igen. Kundservice säger då att han måste prata med returavdelningen och ska återkomma. Han återkommer sedan och säger att hela skärmen är spräckt och att det troligtvis är posten som har tagit sönder den. Jag säger då att den var hel när jag skickade den och att jag inte har råd att ligga ute med så mycket pengar. Inte deras problem är princip vad han säger och ber mig kontakta posten.

Så nu har jag försökt komma fram till posten i en timme utan resultat. Antar att jag får vänta flera veckor på ersättning från Posten sen om dom ens går med på det.

Min fråga är då, kan Dustin verkligen göra såhär? Alltså rent lagligt? Visst det är inte deras fel att TV'n är sönder men sånt här ingår ju i internethandel. Det känns som ett stort företag som Dustin skulle kunna hantera detta lite lättare än mig som student. Jag förstår inte heller hur det kan vara mitt ansvar att krångla med Posten?
Tacksam för lite input från Sweclockers!
MVH

Antar att du köpte den från Dustin Home AB (eftersom du nämner prisjakt) då gäller följande:
Enligt Dustin Home AB´s hemsida: "Vid retur med av Dustin home AB utsänd adresslapp står Dustin home AB risken för varan från det att du lämnar den på posten."

Det ovan gäller om du varit i kontakt med Dustin Home AB och fått ett RMA nummer, och fått en fraktsedel utskickad till dig och använt den och förpackat försändelsen i original emballage och levererat den på pall (om den komm på pall).
Enligt:
Varan bör förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades från Dustin home AB), eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.
Varor som levererats på pall (LCD-TV, Plasma-TV och liknande) måste, om de returneras, lastas på pall för att undvika att varan skadas under transporten. "

Skrivet av Tangentbord:

Låter som dustin i mina öron...
Hade en LG-tv som bildskärmen inte alltid startade på, bråkade på till tusen med dustin, sen reklamerade jag den genom LG sverige som satte press på dustin då de höll med mig.
Dustin ≠ kundservice

Det beror lite på vem man kontaktar på Dustin Home AB´s kundservice, och vilken typ av produkt det gäller. Oftast så går dem flesta sakerna väldigt smidigt och dem skickar oftast ut ny produkt utan att behöva returnera den defekta/trasiga i retur.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Det är det kanske men ditt ord räcker inte för Dustin som måste överbevisas med hänvisning till lämplig lag. Har du någon sådan hänvisning? Jag har kikat på Postens Allmänna Kundvillkor för Näringsidkare och andra organisationer men kan inte se att Posten bryr sig vem som anmäler, bara att det blir gjort.

Om den som skickar paketet paketerat det korrekt i lämplig förpackning (helst original) och följt hur försändelsen ska skickas (som pall frakt, eller bara som paket etc) så är det Dustin Home AB som bär ansvaret, och då får reklamera till PostNord Logistics AB att det skett en skada under transporten.

Sen när man returnerar produkter så kan det vara bra att fotografera produkten före man skickar den i retur, så man kan ha och visa upp att den var hel när den packades ner.

Och om försändelsen skulle varit synligt skadad då den kom fram till Dustin Home AB så skulle dem inte tagit emot försändelsen, utan direkt reklamerat den till PostNord Logistics AB.

Att skärmen på TV apparaten skulle spruckit under transporten utan yttre påverkan/skadat emballage känns rätt osannolikt, men inte omöjligt om det varit spänningar i panelen eller om dem hanterat den på fel sätt under sortering.

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

Även foton kan manipuleras så inte säkert att en bild godkänns som bevis då den digitalt kan ändras både synligt och via exif info

Server: HPE Gen8 / UNRaid 6.x.x
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av PowerNet:

...Det beror lite på vem man kontaktar på Dustin Home AB´s kundservice, och vilken typ av produkt det gäller. Oftast så går dem flesta sakerna väldigt smidigt och dem skickar oftast ut ny produkt utan att behöva returnera den defekta/trasiga i retur...

3 månader fjärrfelsökning med löjligare och löjligare förslag + ingen tv på 6 månader (in på serviceverkstad 3 gånger, inkl problem för verkstan att skicka den i retur)...
Kan hända att de bättrat på sig de senaste 4 åren, men jag vågar inte testa, köper lokalt istället för då finns det ett bord att drämma näven i

Citera mig så jag hittar tillbaks om du vill nått !
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2770981

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Tack så hemskt mycket för alla svar!

Ska försöka komplettera med så mycket svar som möjligt. Jag klistrade på den fraktsedel som Dustin skickade hem till mig, m.a.o så har jag inte betalt returfrakten själv. Jag köpte en annan TV som jag är jättenöjd med därför blir det lite knivigt om jag ska betala för denna också. Jag köpte TV'n från Dustin på faktura som de sedan markulerade när jag gjorde ett returärende. Så jag antar att de kommer skicka en ny faktura nu när returen blev nekad. TV'n är en 32" så den skickades till mig i originalförpackning. Jag returnerade den lika dant som jag fick den, alltså i originalförpackning. Jag bara tejpade igen den och klistrade fraktsedeln över den gamla.

Jag har även fått tag på Posten och de var jätte hjälpsamma. De tyckte det var konstigt att Dustin skickat tillbaka TV'n till mig och att det hade varit bättre om de tagit tag i skadeanmälan. De antecknade vilket kollinummer den skadats på och vilket den skickades tillbaka till mig på. Sen ville de att jag ska vänta tills den kommer hit igen och ta bilder osv och ringa igen.

Nu är ju TV'n på väg till mig igen men är det lönt att ringa och bråka med Dustin igen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Zunil:

Tack så hemskt mycket för alla svar!

Ska försöka komplettera med så mycket svar som möjligt. Jag klistrade på den fraktsedel som Dustin skickade hem till mig, m.a.o så har jag inte betalt returfrakten själv. Jag köpte en annan TV som jag är jättenöjd med därför blir det lite knivigt om jag ska betala för denna också. Jag köpte TV'n från Dustin på faktura som de sedan markulerade när jag gjorde ett returärende. Så jag antar att de kommer skicka en ny faktura nu när returen blev nekad. TV'n är en 32" så den skickades till mig i originalförpackning. Jag returnerade den lika dant som jag fick den, alltså i originalförpackning. Jag bara tejpade igen den och klistrade fraktsedeln över den gamla.

Jag har även fått tag på Posten och de var jätte hjälpsamma. De tyckte det var konstigt att Dustin skickat tillbaka TV'n till mig och att det hade varit bättre om de tagit tag i skadeanmälan. De antecknade vilket kollinummer den skadats på och vilket den skickades tillbaka till mig på. Sen ville de att jag ska vänta tills den kommer hit igen och ta bilder osv och ringa igen.

Nu är ju TV'n på väg till mig igen men är det lönt att ringa och bråka med Dustin igen?

Dold text

Ja, stå på dig.

i7 6850K, MSI GTX 1080 X, MSI GODLIKE CARBON X99, 64GB Corsair Vengeance LPX 2133Mhz, Noctua NH-D15, Samsung 850 EVO 500GB, Samsung 950 PRO 256GB, WD Black 6TB, be quiet Dark Base 900, AE-5.