Dustin påstår att Posten tagit sönder retur.

Permalänk
Postnord
Skrivet av Zunil:

Hej!

Köpte en LED TV från Dustin som visade sig vara ett felköp (stod fel på prisjakt). Så jag fick en retursedel och skickade tillbaka den. Nu idag får jag ett mail om att returen har nekats p.g.a skada på skärmen. Så jag ringer och undrar vad dom menar för jag hann bara packa upp TV'n och göra en kanalsökning innan jag fick reda på att den inte hade DVB-T2 och packade ner den igen. Kundservice säger då att han måste prata med returavdelningen och ska återkomma. Han återkommer sedan och säger att hela skärmen är spräckt och att det troligtvis är posten som har tagit sönder den. Jag säger då att den var hel när jag skickade den och att jag inte har råd att ligga ute med så mycket pengar. Inte deras problem är princip vad han säger och ber mig kontakta posten.

Så nu har jag försökt komma fram till posten i en timme utan resultat. Antar att jag får vänta flera veckor på ersättning från Posten sen om dom ens går med på det.

Min fråga är då, kan Dustin verkligen göra såhär? Alltså rent lagligt? Visst det är inte deras fel att TV'n är sönder men sånt här ingår ju i internethandel. Det känns som ett stort företag som Dustin skulle kunna hantera detta lite lättare än mig som student. Jag förstår inte heller hur det kan vara mitt ansvar att krångla med Posten?

Tacksam för lite input från Sweclockers!

MVH

Hej!

Tråkigt att läsa att din vara gått sönder i transporten. När det gäller reklamation för skadad försändelse så kan både avsändaren och mottagaren reklamera till oss på Posten, detta för att man kan ha lite olika information, mottagaren vet hur paketet och innehållet såg ut när det kom fram och avsändaren vet hur det var packat och om varan var hel när paketet lämnades över till oss. Jag råder dig att ta kontakt med oss på Postens kundservice så att vi får registrera en reklamation gällande detta, ha ditt kollinummer till hands när du ringer. Du når oss på tele 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre mellan kl 8,00-18,00. Du kan även maila oss på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar
Erika på Posten Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Hur har det gått?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A