amd 290 problem med spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

amd 290 problem med spel

Setup:
i5 4760K
amd 290 (Hade tur och fick en som man kunde flasha till 290x.. Men tog bort det senare för att se ifall det var problemet)
8gb ram 1600mhz
Asus 144hz 24"

Har under en längre tid haft ett problem med min dator när jag tex. spelar spel som counter strike go så får jag små fps drop går ner ungefär 20 fps fast det känns som jag får 60 fps. Lika på bf4 jag har helt okej fps men får lite små lagg mest hela tiden. Och ibland blir skärmen svart i ca 5 sec sen kommer det tillbaks. Så undrar ifall någon här ute har någon ide om vad felet kan vara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Mjukvarufel - testa olika drivare / ominstallera OS.
Hårdvarufel - inget att göra.
Hög temperatur - testa kör öppet chassi osv.
Dålig strömförsöjning - testa annat nätagg.

Asus Maximus VI Hero | Acer Predator XB271HU | Intel 4770K @ 4.5GHz | 16gb 2133MHz CL9 Corsair Dominator Platinum | NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti FE | Samsung 840 Pro 256GB | Fractal Define R4 | Seasonic Platinum 1000W | 360 Alphacool UT60 | 240 Hardware Labs GT Stealth | EK Supremacy CSQ | EK-FC Titan X Pascal | D5 Vario

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2013

Lagga ner HWmonitor och kolla temperaturer på GPU och CPU och återkom sen med resultat. Ska mätas när du stresstestar med Prime95(cpu) respektive MSI Kombustor(gpu)

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.