Permalänk

Bluescreen-problem.

Jag byggde en egen dator för ungefär ~3,5 månader sen. Allt hade fungerat felfritt ända tills den helt plötsligt fick en bluescreen. Det kanske kan vara relevant att jag har crackat Windows. Iallafall så försökte jag starta om datorn vanligt igen men efter jag hade precis kommit in så bluescreenar den igen. Försökte använde datorn då i felsäkert läge för att uppdatera drivrutiner och liknande, det fungerade ett tag sedan bluescreenar datorn igen. Då tänkte jag att jag kanske måste ominstallera Windows men eftersom jag har crackat det så kanske det skulle bli problem (?). När jag sedan ska börja ominstallera bluescreenar jag igen och när jag startar om så kan jag inte längre komma åt felsäkert läge eller logga in. När jag väl startar datorn nu kommer Startreparation upp och det åstadkommer inget, det finns också lite fler alternativ som inte hjälper heller.
Nu har jag lite frågor: Kan det vara så att jag har laddat ner något som gör att det börjar bluescreena?
Om jag köper ett windows, kan det fixa problemet?
Någon som har några tips på vad jag kan göra?
Är det fel på någon av komponenterna?
Har fuckat upp ganska hårt tror jag.
Tacksam för vilken hjälp som helst, är desperat.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst.*

All diskussion och antydan till piratkopior är ej tillåtet här på Sweclockers.

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...