använda min 2.5 tums ssd med ett moderkort med msata port..adapter??

Permalänk

använda min 2.5 tums ssd med ett moderkort med msata port..adapter??

vill använda min 2.5 tums ssd med ett moderkort med msata port..letar adapter..
letat på ebay men blir bara snurrig :S
undrar om någon vet en adapter för detta?

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Avstängd

Har moderkortet inga vanliga SATA-portar?

Permalänk
Medlem

Gissar att du har en bra anledning till att vilja använda mSATA trots att du kör med en 2.5"-enhet, så här kommer det du söker:

http://www.ebay.com/itm/SATA-to-Mini-SATA-Adapter-with-SATA-P...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Gissar att du har en bra anledning till att vilja använda mSATA trots att du kör med en 2.5"-enhet, så här kommer det du söker:

http://www.ebay.com/itm/SATA-to-Mini-SATA-Adapter-with-SATA-P...

tackar för länken!
ska köra en brix i ett mod chassi (amiga 600) så denna blir perfa,har redan en ssd samsung 830 som jag vill använda i chassit.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Skrivet av snajk:

Har moderkortet inga vanliga SATA-portar?

tackar för svar..
Ska köra med ett Gigabyte Brix GB-XM12-3227,vet faktiskt inte, har inte hittat någon bild i chassit :/ men det står enbart msata i prisjakt.
(skulle det visa sig finnas så är det enbart plus)
har en samsung 830 redan och den får plats i mod chassit ja ska köra med.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]