Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Hittar inga internet.

Min polare har en asus gaminglaptop. När han öppnar wifi hittar den inga nätverk och säger att inga e tillgängliga. Jag har inga problem att hitta några nätverk. När vi försöker identifiera problemet hittar den inga lösningar. Har ni några förslag?
Tack på förhand för snabba svar.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008

Hittar han nätverk någon annan stans eller har han inte använt Wifi förut på datorn? Är ditt nätverk 2.4 eller 5Ghz?

Det hjälper även om du skriver vilken modell det är.

Nummer ett: CPU: i7 6850K @ 4.2Ghz. GPU: Asus Strix GTX 1080ti MB: Asus ROG Strix X99. RAM: 32GB Kingston HyperX Fury DDR4 2666Mhz. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Platinum 1200W. Chassi: NZXT H440W. Skärm: Asus PB287Q (4K), Samsung U32H850UMU.
Nummer två:CPU: i7 4790K GPU: ---------------- MB: Asus ROG Maximus Hero VII.
Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Är wifikortet aktivt ? Har ni provat att slå av och på det ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2008

Hittar ni det på ditt nätverk och inte på hans? Eller du hittar det med din dator eller liknande men inte han på samma nätverk? I så fall låter det som nätverkskortet har lagt av eller saknar drivrutiner.

Wiiiiiiiiiiii

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Vi hittar det på min dator. Modell på hans dator är asus G75 säger han. Jag vet inte om det är 2.4 eller 5ghz e hemma hos vi är båda hemma hos samma kompis. Hur slår jag wifi kortet av och på. Ledsen för att jag inte svarat tidigare vi badade i min kompis pool. För att göra allt klart jag och min kompis vars wifi inte funkar är hos en kompis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Swedish gamer:

Vi hittar det på min dator. Modell på hans dator är asus G75 säger han. Jag vet inte om det är 2.4 eller 5ghz e hemma hos vi är båda hemma hos samma kompis. Hur slår jag wifi kortet av och på. Ledsen för att jag inte svarat tidigare vi badade i min kompis pool. För att göra allt klart jag och min kompis vars wifi inte funkar är hos en kompis

Alltså ska du bara aktivera den så brukar man göra det via Ctrl + (nån F knapp). Samt har ni intagit alkohol pågar?

Wiiiiiiiiiiii

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Stäng fönsterna?

(Förlåt, natthumor)

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Nej nej inge alkohol Vi fick igång internatet. Fn F2 tack så mycket