Minneskort kommer bara upp i 21 MB/s :( "SanDisk Extreme Plus MicroSDHC UHS-I 32GB 80 MB/s"

Permalänk

Minneskort kommer bara upp i 21 MB/s :( "SanDisk Extreme Plus MicroSDHC UHS-I 32GB 80 MB/s"

Hejhej

Jag fick just en USB 3.0-minneskortsläsare. Denna var det: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/foto-video/minneskor...
Det jag trodde var att minneskortet kommer kunna användas snabbare om man hade en USB3.0-minneskortsläsare.

Sen har jag då ett microSDHC minneskort jag köpt på Kjell & Co som ser ut såhär: http://www.pricerunner.se/pl/61-2903526/Minneskort/SanDisk-Ex... (Jag hittar det inte på deras hemsida just nu). På minneskortet står det bland annat “SPEED UP TO 80 MB/s )

Problemet är att minneskortet inte verkar komma upp i t ex 80 MB/s. Max blir ungefär 21 MB/s när jag testar i HD Tune Pro.

Dessa saker har jag testat:
Alla 3 USB3.0 platser på PCIe-kortet
Alla 2 USB3.0-platser på det andra PCIe-kortet

Måste minneskortsläsaren stödja UHS-1 eller hur funkar det? Vad kan man testa mer?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Hedersmedlem

Det är med all säkerhet minneskortläsaren som är den begränsade faktorn. Sedan är 80 MB/s lite teoretiska siffror, med normal data kommer man sällan upp i de hastigheterna. Har för mig att Sandisk hade en riktigt bra minneskortläsare som bland annat såldes hos Kjell för ett par år sedan (edit: kan ha varit denna) som hade bra prestanda. Mitt tips är att göra lite research på kortläsare så att du vet att du får en som stödjer relativt höga överföringshastigheter.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Att en sådan pryl är USB 3.0 kompatibel säger inte ett smack om vad den klarar för hastighet.

Att en snik Trust från K&C inte klarar mer är knappast förvånade.

K&C skulle behöva se över sitt sortiment, och rensa ut mycket skräpprodukter dom säljer, alternativt erbjuda kvalitetsalternativ också på en hel del grejer (dock förstås till högre priser då)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Att en sådan pryl är USB 3.0 kompatibel säger inte ett smack om vad den klarar för hastighet.

Att en snik Trust från K&C inte klarar mer är knappast förvånade.

K&C skulle behöva se över sitt sortiment, och rensa ut mycket skräpprodukter dom säljer, alternativt erbjuda kvalitetsalternativ också på en hel del grejer (dock förstås till högre priser då)

Jepp. Kjell & co. har blivit skit sedan riskkapitalisterna tog över.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian