Redigera i inscannat dokument

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Redigera i inscannat dokument

Hur gör man för att redigera i ett inscannat dokument? dokumentet är i format .PDF

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2012

Menar du ändra text?

Isåfall måste skannern ha OCR-stöd, och du måste exportera till annat filformat, jag har för mig att det inte går att redigera i pdf-filer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Ok. Tack för snabbt svar.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ska du skanna så ska programmet ha ocr stöd, skannern i sig är inte så intressant, Omnipage är en bra mjukvara för ocr.
Det är dumt att scanna till pdf om man ska redigera, det hade varit bättre att skanna till ett dokument men Omnipage kan mjukvaruskanna pdf filer och göra dokument av dem.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Om du bara vill lägga till är det bara att köra godtyckligt bildredigeringsprogram, typ GIMP. Ska du ändra i texten är det OCR som gäller. Abby är bra men kostar.

Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Silverfast tror jag är bra scannings program, men kostar säkert en slant.
http://www.silverfast.com/scanner-software/en.html