Router som hänger sig efter 2 timmar, Belkin F5D8235-4 v2000

Permalänk
Medlem

Router som hänger sig efter 2 timmar, Belkin F5D8235-4 v2000

Hej!

Belkin F5D8235-4 v2000

Har problem med min router som hänger sig och slutar att fungera efter 2 timmar och behöver då startas om (drar ut strömkabel och sätter i den igen, fungerar alltså inte att starta om den digitalt). Problemet uppstår inte sporadiskt utan exakt efter 2 timmar efter man har startat om den, oavsett vilka enheter som är anslutna eller ej anslutna (provat att inte ha några enheter anslutna och den går fortfarande ner efter 2 timmar).

Jag har haft routern i ca 1.5 år och fungerat felfritt ända tills för någon vecka sedan.

Jag har provat att återställa router till fabriksinställningarna utan resultat. Jag kör de senaste drivrutinerna som är flera år gammal.
Någon som vet vad problemet kan vara? Antar att det borde vara något problem med mjukvaran?

Med Vänlig Hälsning
Pontus

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Vila i frid

Mest troligt en 0-day exploit som utforskas eller så låser den sig när ISP'n vill att du skall förnya IP på WAN (läste lite om folk som haft det problemet med din modell). Köp en snikig router som kan köra dd-wrt eller tomato på och låt din F5D8235-4 enbart vara AP.

Permalänk
Rekordmedlem

Belkin F5D8235-4 v2 verka gå att köra DD WRT/Tomato på så det kan ju vara värt ett test.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kanon, tack för svaren!
Provar detta, återkommer med resultat

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill