Program för att sniffa chattar, lösenord i nätverk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Program för att sniffa chattar, lösenord i nätverk.

Hej ,

Undrar vilka program funkar bäst om jag vill sniffa upp trafik som chattar på skype, sms, whatsapp från tex Smartphones och även datorer i mitt trådlösa nätverk?
Finns det något smidigt och diskret ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2005

Hej!

Jag gissar på att det är en tjej du vill snoka på.
Det kommer sluta illa, det gör det alltid.
Det är till en viss del olagligt att göra det du frågar efter för personen vet inte om att du gör det.
Om du har en relation som inte går bra och tillit verkar vara ett stort problem, kanske ni ska snacka om saken eller göra slut då jag spontant känner att du är mellan 14-18 år.

ta inte illa upp men du kommer bara göra saken värre. Snacka med personen om saken eller gör slut för ett förhållande utan tillit är inget att ha

good luck

mvh adde

Citera!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2011

Inget bra val att göra så. Är du fundersam över någon hemma hos dig så prata med personen istället.
Är det däremot en granne som snyltar är det bäst att låsa ut personen från ditt wi-fi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Det är i ett speciellt sammanhang. Tack för era råd men letar fortfarande efter något program.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2006

så vitt jag vet är dessa apparna krypterade för det mesta och således går det inte att se vilken data se skickar.
Annars så är det typ Wireshark du får använda för att fånga upp trafik.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2011
Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst*

Citat:

§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

screamin-daemon/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk