Snabbt surf, extremt dålig nedladdning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Nov 2009

Snabbt surf, extremt dålig nedladdning.

Hej!

Jag sitter på ett 100/10 fiber och är den enda användaren av detta internet. Jag surfar utan problem, buffrar videos på youtube och andra roliga sajter utan några som helst problem. Kör jag speedtest så får jag dessa resultat:

2ms
108.6 mpbs
10.8 mbps

Laddar jag ner via uTorrent så kommer jag upp i 3kbs som max just nu. Var tidigare uppe i 20 kbps men fortfarande, jag sitter inte på ett modem.. Jag har bytt DNS server, kollat så jag inte har någon max download limit på. Testat lite olika funktioner från FAQ på uTorrent, men ingenting fungerar och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hjälp, snälla!

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair 2400Mhz 8gb | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

dåliga torrents? hur snabbt kommer du upp i på denna? den maxar min lina (~16 Mbps). http://releases.ubuntu.com/14.04/ubuntu-14.04-desktop-amd64.i...

Vad har du för ISP?
Kan ju även prova någon annan torrent-klient, t.ex qBittorrent

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av m4gnify:

dåliga torrents? hur snabbt kommer du upp i på denna? den maxar min lina (~16 Mbps). http://releases.ubuntu.com/14.04/ubuntu-14.04-desktop-amd64.i...

Vad har du för ISP?
Kan ju även prova någon annan torrent-klient, t.ex qBittorrent

Mellan 60-180 kbps.. Ska testa qBittorent.

Jag har Universal telecom.

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair 2400Mhz 8gb | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Om du har en router, prova att koppla förbi den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av m4gnify:

Om du har en router, prova att koppla förbi den

Får ta och leta upp en lång kabel imorgon då ja inte kan väcka hela familjen just nu. Får hoppas att det kommer lösa det. Titta gärna förbi imorn, kommer göra en liten update.

Tack för hjälpen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Nov 2009

Nu bumpar jag min egen tråd då det löste sig med att installera BitTorrent ännu en gång. Nu har det blivit EXAKT samma sak fast nu med bittorrent. Jag kom upp tidigare när jag testade den där ubuntu torrenten och jag kom upp till 6 mbp/s men nu ligger den och köttar på 0.5 kbit/s.

Någon som vet vad som strular? Virusskyddet har inte upptäckt någonting..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av elkeR:

Nu bumpar jag min egen tråd då det löste sig med att installera BitTorrent ännu en gång. Nu har det blivit EXAKT samma sak fast nu med bittorrent. Jag kom upp tidigare när jag testade den där ubuntu torrenten och jag kom upp till 6 mbp/s men nu ligger den och köttar på 0.5 kbit/s.

Någon som vet vad som strular? Virusskyddet har inte upptäckt någonting..

M = mega, m = milli. B = byte, b = bit.

Har du testat att koppla förbi routern?
Testat att dra ner max antal sessioner och begränsa upload till tex 2Mbit/s (0,25MB/s)?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av madtop:

M = mega, m = milli. B = byte, b = bit.

Har du testat att koppla förbi routern?
Testat att dra ner max antal sessioner och begränsa upload till tex 2Mbit/s (0,25MB/s)?

Asså, jag vet inte vad det är för fel men nu funkar det igen efter några dagars helt värdelös nedladdning. Får bli en omformatering av datorn, hade ändå tänkt att göra det och förhoppningsvis löser det sig.

Angående routern, har ej en tillräckligt lång kabel för det. Bor på nedervåningen så det kommer behövas en en jädrigt lång sladd för att få det att funka.
Tack ändå!

EDIT: Så fort jag höjer min upload så höjs min nedladdning, sänker jag uploaden till t.ex. 1 kBit/s så sänks min nedladdning till densamma. Mysko..

Edit nr2: Okej, när jag nu laddar ner så var "availability" helt grön och torrenten kom upp till 5 mgbit/s och sedan försvann mycket av det gröna och nu ligger jag på 500 kbit/s.

Riktigt dålig på allt det här, tyvärr..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av elkeR:

Asså, jag vet inte vad det är för fel men nu funkar det igen efter några dagars helt värdelös nedladdning. Får bli en omformatering av datorn, hade ändå tänkt att göra det och förhoppningsvis löser det sig.

Angående routern, har ej en tillräckligt lång kabel för det. Bor på nedervåningen så det kommer behövas en en jädrigt lång sladd för att få det att funka.
Tack ändå!

EDIT: Så fort jag höjer min upload så höjs min nedladdning, sänker jag uploaden till t.ex. 1 kBit/s så sänks min nedladdning till densamma. Mysko..

Edit nr2: Okej, när jag nu laddar ner så var "availability" helt grön och torrenten kom upp till 5 mgbit/s och sedan försvann mycket av det gröna och nu ligger jag på 500 kbit/s.

Riktigt dålig på allt det här, tyvärr..

5 milligrambitar per sekund, inte illa.

Skulle kunna vara din router som inte klarar alla sessioner.
Alternativt en icke fungerande portforward, har du fler enheter som använder samma port? Testa att byta port.