Konverteringskit för gamla Thermalright Ultra-120 eXtreme till nyare sockets (1150)?

Permalänk
Medlem

Konverteringskit för gamla Thermalright Ultra-120 eXtreme till nyare sockets (1150)?

Det är så att jag har en gammal Thermalright Ultra-120 eXtreme CPU-kylare, som på sin tid (och antagligen även nu, då kylare inte verkar ha kommit så mycket längre) var väldigt bra, som jag är intresserad utav att använda till nästa bygge med Haswell Refresh som kommer till sommaren.

Problemet är såklart att jag inte har så bra koll på om det existerar konverteringskit för mounten (eller var man skulle köpa sådana) så att man kan få den gamla kylaren att passa till LGA 1150, och om det nu finns så oroar jag mig för att det antagligen är för dyrt — varvid det säkert är lika bra att köpa ny kylare.

Någon som har varit i samma situation och löst det på något vis?

Visa signatur

Nada.

Permalänk

Vad har du för sockett nu då har du 1155 så borde den passa ändå.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Vad har du för sockett nu då har du 1155 så borde den passa ändå.

Den sitter för tillfället i en LGA 775 socket, så nej.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade Thermalright direkt för något år sen och så skickade de ut ett kit för 1155 (Venomous BTK) mot 15$ i fraktkostnad. Betalningen gjordes till deras PayPal-konto. Vet dock inte om det är möjligt fortfarande eller om de har kit för 1150. Men kolla läget, finns kontaktformulär på deras hemsida.

Visa signatur

[ASRock P67 Extreme4 B3] [Intel i5 2500K @ Stock] [TRUE 120 m. Noctua S12] [Corsair Vengeance LP 16GB] [Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC 4GB] [Cooler Master V700] [Samsung 830 256GB] [Antec P182]

Permalänk
Medlem

Det kostade ju mycket mer än vad jag förväntade mig, förutsatt att det fortfarande är möjligt. Men jag antar att det kan vara för att Noctuas policyer är så bra, och jag inte kan låta bli att jämföra med det.

Jag borde kanske bara köpa ny kylare helt enkelt.

Visa signatur

Nada.

Permalänk

Vissa moderkort har fästen för 775 kylare, asrock är ett exempel. Dock kommer kylaren monteras lite snett och det blir trångt så det slutade med ett nytt vattenblock för mig

Visa signatur

Simlärare