Permalänk

Bahnhof eller Bredband2?

Hej! Jag är ny på forumen så ursäkta mig om jag typ inte vet någonting men xD tillbaks till ämnet!

Jag ska beställa nytt bredband och har hört mycket bra och dåligt från Bredband2 och Bahnhof. Jag bor i Bålsta (som ligger mellan Enköping och Bro) och har Telia Öppen Fiber. Vad tycker ni jag ska beställa?

Jag funderar på 100/100 och här är mina önskemål:
- Vill inte får minde än 95/95! (vill gjärna få ut all hastighet)
- Vill ha bra ms (ping) på spel!
- Vill att det ska vara stabilt och inte krascha 1-4 gånger i månaden

Säkert mer anledningar finns det men kommer inte på mer

Tack i förväg! Mvh, Daniel

Permalänk
Medlem

Enda gången jag har märkt att nätet gått ner för Bahnhof där jag bor var när någon grävde av fiberkabeln vid (tror det var) Ikea bygget. Pingtiderna är inte lika fina som dom var för flera år sedan då jag hade 5 ms till Stockholm från Borlänge men dom kan nog fortfarande anses va bra, kanske beror lite på vart man bor för tillfället. Mor har 10/10 från Bahnhof och får ut just det, jag har 100/100 och får ut ungefär 100/95.

Så jag är helt klart nöjd med Bahnhof men jag skulle säkert va nöjd med Bredband2 med.

Permalänk
Medlem

Båda är godkända leverantörer. Tror inte du får problem vilken du väljer. Men kan säga min upplevelse med Bredband2 är positivt. Har 100/10 och får ungefär 95/12 i bredbandskollen.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Så här ser min Bahnhof 100/100 ut:

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Skulle säga bahnof bara för att jag inte har någon erfarenhet av dom, har haft bredband2 för många år sen och det låg nere säkert en gång varannan vecka i ca 10-30min..

Samt att folk får ut 100/100 på 10/10 paket beror oftast på att dom har en gammal fiberkonverter, fick ut ca 110mbit/s när vi hade tele2 10/10 I nästan ett år till dom bytte till en nyare konverter =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Ok, tack! Jag kör med Bahnhof för dom är ju 11 kr billigare trotts allt =D Och när jag fick se den här bilden (http://ladda-upp.se/files/2014/b100447.jpg av @Ragnarok) så blev jag säker! Tack!

Permalänk
Medlem

Vill inte säga att du gjort ett dåligt val, men kan kontra med hur mina mätningar sett ut kvällstid de senaste 10 månaderna, med Bahnhof 100/100.

Permalänk
Medlem

har bara bra erfarenheter av bahnhof.

Permalänk
Medlem

Jag bytte från Bredband2 till bahnhof, då framför allt för att Bredband2 hade spärrade portar (t.ex standardporten för ms sqll). Bahnhof har fungerat klockrent hittils.

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof och är allmänt nöjd med dem, Någon enstaka gång så har det gått ner men inte alls så mycket att man egentligen kommer ihåg det.

Sen gillar jag vad Bahnhof står för när det kommer till internet över lag så jag stödjer gärna ett sådant bolag även om det skulle vara några kronor dyrare

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Bahnhof är bästa leverantören för entusiaster i Sverige.

Permalänk
Medlem

När man har stadsnät är leverantörerna inte flaskhalsen i bredbandet, det är nät leverantören. Vilken setup dom har byggt nätet på.

Av frågan BB2 vs Bahnhof är det Bahnhof alla dagar i veckan, båda leverar 100% hastighet men supporten på BB2 kan ge dig de mest
otroligt konstiga svar.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Bahnhof.

Upptid, pris, hastighet, support.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Bahnhof är bästa leverantören för entusiaster i Sverige.

Vilket fantastiskt påstående...

Anyways, har haft båda som leverantör (via stadsnät) utan att märka någon skillnad varken i hastighet eller tillgänglighet, så det är hugget som stucket enligt mig.

Visa signatur

A computer once beat me...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av CFSsss:

Bahnhof är bästa leverantören för entusiaster i Sverige.

Och jag säger Telia.
Så alla tycker olika.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Bahnhof kan jag rekommendera ! fick det samma dag som jag beställde det. 100/10 lina för 200 kr håller hastigheten väldigt bra 98 ner 14-20 upp trevlig support även om deras musik är värdelös

Visa signatur

I7 3770k, 16gb ram, gtx 780 ti

Permalänk
Avstängd

vad fan är skillnaden du har ju fiber och kommer få lika snabbt internet oavsett ISP

Permalänk
Skrivet av Chim:

Vill inte säga att du gjort ett dåligt val, men kan kontra med hur mina mätningar sett ut kvällstid de senaste 10 månaderna, med Bahnhof 100/100.

http://i.imgur.com/90zOLCv.jpg

Ok XD Det där sättet du skrev på lät kul men förstår vad du menar, vart bor du? Och har du Telia Öppen Fiber?

(Just sayin' det där togs 20 Februari 2014, så de kan ha förändrats, man vet aldrig )

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Och jag säger Telia.
Så alla tycker olika.

Du vet... Telia sammarbetar med Bahnhof/Bredband2... (Det heter Telia Öppen Fiber för en anledning...)