Permalänk
Medlem
Skrivet av daffe:

För att jag använt IE 3 under 10+ år och har min gamla att jämföra mot. Dessutom tog jag ett antal bilder av piratkopian där jag jämför den mot originalet innan jag skickade tillbaka den. Kan lägga upp dom när jag kommer hem om så önskas. Det är en relativt välgjord piratkopia men skillnaden är uppenbar när man jämför tex scrollen (kopian mycket segare än originalet) samt knapparna (också segare och annat ljud)...

Kvalitén på IE 3 har ju rasat efter varje "ny" release. Detta är känt sen typ 2006, så risken att den du fått är bättre eller likvärdig din gamla är nog liten. Scrollhjuls bekymmer har den lidit av sen dag ett.

Jag tippar på att den är äkta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk

Älskar denna tråd!
Fråga dock, vad är det för skillnad på alla Zowie? Är det samma form på dem?
De jag tänker på aär EC1 Evo, EC1 Evo CL Pro gaming, EC1 Pro Gaming.
För måste säga att jag gillade den röd/vit/svarta (EC1 Evo CL Pro)

EDIT: Nevermind, hittade lite mer info här: http://www.zowiegear.com/index.php?i=news&p=52

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Kvalitén på IE 3 har ju rasat efter varje "ny" release. Detta är känt sen typ 2006, så risken att den du fått är bättre eller likvärdig din gamla är nog liten. Scrollhjuls bekymmer har den lidit av sen dag ett.

Jag tippar på att den är äkta.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har förbrukat 3 st sedan jag köpte min första, mycket riktigt har livslängden blivit kortare men jag tror att jag brukat mer våld mot dom och att det är den största faktorn. Min senaste (på bilderna) köptes troligtvis så sent som 2011. Detta borde varit den senaste releasen(?) och jag tycker inte den varit sämre. Scrollhjulet har alltid hållit hög kvalitet på alla jag har ägt. Skillnaden mellan kopian och originalet är uppenbar. 1 2 3 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av daffe:

För att jag använt IE 3 under 10+ år och har min gamla att jämföra mot. Dessutom tog jag ett antal bilder av piratkopian där jag jämför den mot originalet innan jag skickade tillbaka den. Kan lägga upp dom när jag kommer hem om så önskas. Det är en relativt välgjord piratkopia men skillnaden är uppenbar när man jämför tex scrollen (kopian mycket segare än originalet) samt knapparna (också segare och annat ljud)...

Dem kan ju gjort om den något också inte säkert det behöver vara pirat för det.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Även om andra möss är lika i formen så finns det ingen som slår sensorn i Intellimouse!! Har själv ett antal IE 1.1 och 3.0 :or och har försökt använda andra möss såsom

Naos 5000
Xai
Rival
etc etc

Och även om mössen är ganska sköna att hålla i så är de oanvändbara för sensorn känns så fel. Xai:n är den enda musen som jag faktiskt gillade någorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daffe:

Jag har förbrukat 3 st sedan jag köpte min första, mycket riktigt har livslängden blivit kortare men jag tror att jag brukat mer våld mot dom och att det är den största faktorn. Min senaste (på bilderna) köptes troligtvis så sent som 2011. Detta borde varit den senaste releasen(?) och jag tycker inte den varit sämre. Scrollhjulet har alltid hållit hög kvalitet på alla jag har ägt. Skillnaden mellan kopian och originalet är uppenbar. 1 2 3 4

Se där ja, det var som tusan. Såg på Geekhack att man skulle kolla efter hologram klistermärket då baksidorna kunde variera. Men din har inte ens det. Jag ger mig, tack för bilderna.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Nu är jag lite nyfiken på dig som köpt 17 st, lust att lägga upp lite bilder? Om maxfps sålt 17 piratkopior till dig vore ju det ganska anmärkningsvärt. Jag tror dessutom att det vore en god grund för ett bedrägeriåtal. Om de är piratkopior vill säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daffe:

För att jag använt IE 3 under 10+ år och har min gamla att jämföra mot. Dessutom tog jag ett antal bilder av piratkopian där jag jämför den mot originalet innan jag skickade tillbaka den. Kan lägga upp dom när jag kommer hem om så önskas. Det är en relativt välgjord piratkopia men skillnaden är uppenbar när man jämför tex scrollen (kopian mycket segare än originalet) samt knapparna (också segare och annat ljud)...

Gör det, tråkigt att höra. Är du helt säker dock? De har ju många positiva omdömen båda på musen och på företaget själva

Permalänk

Undersökte marknaden rätt så noga när min IE 3.0 till slut gav upp. Jag fastnade för Steelseries Ikari Optical. Det tog en liten stund att ställa om sig men nu tycker jag det är riktigt bra. (Jag kom fram till att Ikari laser var sämre än Optical).

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk
Entusiast

Körde IE 3.0 i många många år... äldsta grabben rör ingen annan mus (ja hans sambos mus ) Vi har väl båda matat igenom ett par stycken genom åren (han fler än mig på mycket kortare tid). Men jag tänkte att det var dags att testa nåt nytt och körde på en Deathadder. Formen är väldigt snarlik och jag vande mig väldigt fort. Scrollen och sidoknapparna känns mycket bättre och inte så där glappa som de kunde kännas på "trenollan"...

Hur de andra mössen står sig gentemot deathadder och i jämförelse mot gamla trenollan kan jag inte svara på, men tror nog TS skulle vara nöjd med en sån

Permalänk

Razor Mamba var väldigt lik den, äger in #.0 längre och ingen Mamba heller för den delen. Men fick testa en kompis Mamba och den var väldigt trevligt faktiskt, inte lika plastig som 3.0an jag hade!

själv bytade från 3.0 till G500 som jag personligen gillade väldigt mycket fram tills min g500 börja bete sig mysko(dubbelklicka och man kan inte drag n droppa ordentligt vilket är rent slitage då jag haft den väldigt länge!)

har nu en gammal mx518 som jag har tills vidare, fick den gratris så det skall man väll inte klaga på! även om en gaming mus inte egentligen är något för mig(spelar inget längre i stort sätt)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODalis:

Gör det, tråkigt att höra. Är du helt säker dock? De har ju många positiva omdömen båda på musen och på företaget själva

Skrivet av daffe:

För övrigt har min Roccat Kone Pure som jag köpte när jag insåg att IE 3 inte går att få tag på längre nu levererats. Jag har inte testat den i spel än då jag fortfarande inte fått mattan till (steelseries QCK+). Kan iallafall säga att den är väldigt lik IE 3 i storlek och form och ger en hög kvalitetskänsla. Tumknapparna sitter dock inte lika bra som på IE 3 och det känns inte lika naturligt att använda dem, men har som sagt inte testat den på riktigt än.

Permalänk
Medlem

IE 3.0 jobbade med passform.
Jag köpte en G500s från Logitech, och det är den enda mus som faktiskt är i närheten av den upplevelse jag hade med min 3.0 back in the days.

http://www9.pcmag.com/media/images/320499-logitech-g500s-lase...

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50