Hjälp Problem med Ny dator Radeon R9 270

Permalänk
Medlem

Hjälp Problem med Ny dator Radeon R9 270

Hej har varit i kontakt med Komplett som jag nu förmodligen kmr behöva skicka tillbaka datorn till.
Datorn fungerade till en början helt okej hade den på här hemma allt verka funka bra.
Installerade OS och alla drivrutiner men sen när jag skulle börja spela så blev det sträck över hela skärmen.
Starta om funka kanon tills jag starta ett spel igen samma skit igen.

Lägger jag pekfingret och stödjer grafikkortet funkar det kanon, tänkte (glapp i moderkortet).. fick ett nytt samma sak igen.
Samt att grafikkortet blir riktigt jävla varmt.

Någon som kan gissa vad det är komplett hade inte en aning dom gissade på antingen att jag fått 1. trasigt moderkort igen (mindre troligt), 2. Trasigt grafikkort eller 3. Nätagg som matar fel ström till kortet.

Jag skulle haft datorn till helgen då jag ska ha lite lan med polare osv.

Någon som har någon idé vad det kan vara?

Grafikkortet är
https://www.komplett.se/asus-radeon-r9-270-2gb-gddr5/802821#!...

Nätagg är
https://www.komplett.se/xfx-proseries-core-edition-650w-psu/6...

Tack som på förhand
Muttsson

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat med olika grafikkortsdrivisar? Att kortet glappar, vad är det som glappar? Har du inte satt i det ända ner i sockeln? Skruvat fast det i chassit?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det sitter fast i Chassit. (för kung och fosterland..)

Glappar på så sätt att när jag trycker med fingret/nageln känns det som att det "hänger" ner och inte riktigt får kontakt med uttaget.. (om du förstår vad jag menar.) :/

Permalänk
Medlem

provade ta bort drivrutinerna helt gjorde ingen skillnad alls..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muttsson:

Det sitter fast i Chassit. (för kung och fosterland..)

Glappar på så sätt att när jag trycker med fingret/nageln känns det som att det "hänger" ner och inte riktigt får kontakt med uttaget.. (om du förstår vad jag menar.) :/

Att det hänger kan vara att du inte har fått ner det ända ner i sockeln och vad detta beror på kan jag bara spekulera, det kan t ex vara att du inte har satt i moderkortsdistanser på alla ställen eller alls? Att det hänger lite av sin egen tyngd kan du inte göra så mycket åt mer än att sätta något stöd från nedre delen av lådan.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Mina grafikkort "hänger" oxå en aning, men inte så pass mycket att de inte fungerar.

Jag köpte en dator från komplett för några år sedan, köpte till ett Xfi soundblastrr kort, som INTE passade till det chassit de rekomenderade =/ Aldrig mer komplett för mig.

Du har inte skruvat i grafikkortet för hår så gängorna i chassit förstörts?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Asså den var exakt lika dan då jag fick den direkt från Komplett också alltså FÄRDIG MONTERAD.

Jag har inte gjort någon mer lr mindre än vad dom gjort ända jag gjort efter är att jag fick ett nytt moderkort idag som jag bytte sitter exakt lika.

Nu har jag fixat Asus GPU Tweak och Klockat ner grafikkortet + satt grafikkorts fläkten på högsta jag skulle tippa på att det är något fel på grafikkortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muttsson:

Asså den var exakt lika dan då jag fick den direkt från Komplett också alltså FÄRDIG MONTERAD.

Jag har inte gjort någon mer lr mindre än vad dom gjort ända jag gjort efter är att jag fick ett nytt moderkort idag som jag bytte sitter exakt lika.

Nu har jag fixat Asus GPU Tweak och Klockat ner grafikkortet + satt grafikkorts fläkten på högsta jag skulle tippa på att det är något fel på grafikkortet.

Jo om det fortfarande skiter sig så låter det som ett defekt grafikkort, tyvärr.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)