Permalänk

[Köpråd] Musmatta, gärna tyg

Hej!

Jag har en Mionix Naos5000 mus och har det senaste haft problem med att den uppför sig väldigt hackigt i spel.

Testade detta i paint och mycket riktigt så beter den sig konstigt. Streck och cirklar blir som hackiga blixtrar.
Använder jag bordsskivan blir det bättre resultat (jämnare linjer).

I dagsläget har jag en Steelseries QCK, medelstor.

Någon som kan rekommendera en musmatta för musen? (eller inställning/rengöring som kan hjälpa)
Önskemål:
1. Hög kvalitet
2. Glider inte runt
3. Helst clean (få tryck etc.)

Permalänk
Skrivet av Misacsson:

Hej!

Jag har en Mionix Naos5000 mus och har det senaste haft problem med att den uppför sig väldigt hackigt i spel.

Testade detta i paint och mycket riktigt så beter den sig konstigt. Streck och cirklar blir som hackiga blixtrar.
Använder jag bordsskivan blir det bättre resultat (jämnare linjer).

I dagsläget har jag en Steelseries QCK, medelstor.

Någon som kan rekommendera en musmatta för musen? (eller inställning/rengöring som kan hjälpa)
Önskemål:
1. Hög kvalitet
2. Glider inte runt
3. Helst clean (få tryck etc.)

http://i62.tinypic.com/4rvn9t.jpg

rengöring ? ljummet vatten och tvål brukar funka.
dom som säljer våtdräkt för dykare har tyg med gummerad undersida. går att köpa på metervara.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

har samma problem med min mionix muss 8200 naos ... detta beror på att den musmatan gärna samlmlar dam som fastnar i sensorn så att den läser helt galet . brova att blåsa ur musen för på min så fastande små små hårstrån precis vid igågen till sensorn runt kanten som gjorde att mussen blev helt gallen ! dom måste du ryka bort. själv ska jag skaffa en av mionix mattor krater som verkar fin

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II x4 965 @ 4.0 GHZ Mainboard Gigabyte 990FXA UD3 rev 1.0 DDR DDR3 dual 1600 MHZ 8 GB GRAPHICS Gigabyte Radeon R9 280X OC 3 gig HDD 250 GB sata drive slave/1TB WD Blue main Extern 3TB 7200 rpm 3.0 USB Cooling chassi fans x2 / 1 PSU system FAN / 1 EVO 212 CPU fan

Permalänk

Gör rent, sänk DPIn och köp nästa gång en optisk mus.