Watch Dogs på ps4 eller PC?

Permalänk

Watch Dogs på ps4 eller PC?

Hej! har länge försökt bestämma om jag ska köpa Watch Dogs på ps4 eller PC, men är osäker på om jag kan få det att fungera felfritt och få det lite snyggare än ps4:an på min setup så ber om lite hjälp här. tack på förhand!

setup:
CPU: Intel Core i5-4440 3.10GHz
RAM: 8GB
Video Card: GeForce GTX 760

Permalänk
Avstängd
Skrivet av airborne01:

Hej! har länge försökt bestämma om jag ska köpa Watch Dogs på ps4 eller PC, men är osäker på om jag kan få det att fungera felfritt och få det lite snyggare än ps4:an på min setup så ber om lite hjälp här. tack på förhand!

setup:
CPU: Intel Core i5-4440 3.10GHz
RAM: 8GB
Video Card: GeForce GTX 760

Svårt att förutse innan spelet är släppt.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Permalänk
Medlem

PC lär de bättre ut men som sagt är det svårt att säga.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tvivlar ju verkligen att PS4 versionen kommer se snyggare ut än PC. Vänta bara till spelet kommer ut och bestäm dig efter det.

Sen kan du ju också tänka såhär "Vad tycker jag är bekvämast? Sitta i soffan med en dosa i handen eller i en datorstol (eller köksstol) med tangentbord och mus."

Själv ska jag köra på PC

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobunge:

Tvivlar ju verkligen att PS4 versionen kommer se snyggare ut än PC. Vänta bara till spelet kommer ut och bestäm dig efter det.

Sen kan du ju också tänka såhär "Vad tycker jag är bekvämast? Sitta i soffan med en dosa i handen eller i en datorstol (eller köksstol) med tangentbord och mus."

Själv ska jag köra på PC

Det är inga problem att plugga in en kontroll i en PC om man vill det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Det är inga problem att plugga in en kontroll i en PC om man vill det.

Skickades från m.sweclockers.com

vilket jag älskar! de tråkiga i multiplayer spel är ju dock att man sätter sig i ett fruktansvärt underläge

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Det är inga problem att plugga in en kontroll i en PC om man vill det.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av PatrikNordstrm:

vilket jag älskar! de tråkiga i multiplayer spel är ju dock att man sätter sig i ett fruktansvärt underläge

Gör som jag ska göra!

Kör en 360-kontroll med tangentbord och mus på bordet, å blir de nån slags gunfight så släpper jag kontrollen å tar över med mus å tgb. När jag sedan hoppar in i en bil tar jag upp kontrollen igen haha

Ska bli sjukt awesome, TAGGA! Väntat sen i september på detta spel nu! Vill spela lite free-roaming, va sjukt länge sen GTA IV var roligt nu

*edit* fixade typ 18 stavfel..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Gör som jag ska göra!

Kör en 360-kontroll liggandes på borde, men blir de nån slags gunfight så släpper jag den å tar över med mus å tgb. När jag sedan hopapr in i en bil tar jag upp kontrollen igen haha

Ska bli sjukt awesome, TAGGA! Väntat sen i september på detta spel nu! Vill spela lite free-roaming, va sjukt länge sen GTA IV var roligt nu

hah det låter sjukt vettigt och bra tänkt samtidigt som överambitiöst och jobbigt! men kanske värt ett försök haha!

Permalänk
Medlem

Fan kan inte lira spelet =/

Base Specs (Required)

"DVD-ROM - DVD-ROM Dual Layer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Fan kan inte lira spelet =/

Base Specs (Required)

"DVD-ROM - DVD-ROM Dual Layer"

Vaddå då?
Har du bara diskettestation

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Gör som jag ska göra!

Kör en 360-kontroll liggandes på borde, men blir de nån slags gunfight så släpper jag den å tar över med mus å tgb. När jag sedan hopapr in i en bil tar jag upp kontrollen igen haha

Ska bli sjukt awesome, TAGGA! Väntat sen i september på detta spel nu! Vill spela lite free-roaming, va sjukt länge sen GTA IV var roligt nu

Indeed. Försökte få min PS3 kontroll att fungera men det gick inte så bra tyvärr.
Har vant mig vid mus och tgb nu (i 3rdPS spel) så Watch_Dogs borde inte vara något problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Indeed. Försökte få min PS3 kontroll att fungera men det gick inte så bra tyvärr.
Har vant mig vid mus och tgb nu (i 3rdPS spel) så Watch_Dogs borde inte vara något problem

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver http://www.motioninjoy.com/ för att få PS3-dosa å funka med pc

Finns dock vissa buggar, men haft en kompis som kört i flera år utan större problem.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Fan kan inte lira spelet =/

Base Specs (Required)

"DVD-ROM - DVD-ROM Dual Layer"

Suck.... Då får man special beställa disketter från steam igen. :/
Tur man har en stor 25 meter lastbil.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Inaktiv

Såvida du inte måste ha spelet till PS4 så är PC-versionen troligen att föredra. Billigare, bättre grafik och bättre passande kontroller är fördelarna. PS4 kan ha fördelen att spelet kan gå att sälja vidare om behovet uppstår. Jag är lite osäker på hur det ser ut med aktivering och PS4.

Skrivet av WoG:

Gör som jag ska göra!

Kör en 360-kontroll liggandes på borde, men blir de nån slags gunfight så släpper jag den å tar över med mus å tgb. När jag sedan hopapr in i en bil tar jag upp kontrollen igen haha

Ska bli sjukt awesome, TAGGA! Väntat sen i september på detta spel nu! Vill spela lite free-roaming, va sjukt länge sen GTA IV var roligt nu

Det förutsätter att spelet verkligen fixar att växla mellan 360 kontroller och mus och tangentbord. Just GTA4 är ett av ganska få spel där det fungerar, många andra fungerar detta mer eller mindre bra och det finns dessutom titlar som låser sig till 360-kontrollern (exempelvis Metro 2033).

Förhoppningsvis har man tänkt till under utvecklingen av Watch Dogs så detta fungerar från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Du behöver http://www.motioninjoy.com/ för att få PS3-dosa å funka med pc

Finns dock vissa buggar, men haft en kompis som kört i flera år utan större problem.

Tror det var det programmet jag testade, men kontrollen fungerade inte 100%. T.ex så reagerade den inte som den skulle i Big Picture och när jag startade spel så la den av helt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tror det var det programmet jag testade, men kontrollen fungerade inte 100%. T.ex så reagerade den inte som den skulle i Big Picture och när jag startade spel så la den av helt.

Kan förstå de haha, den e inte buggfri direkt Därför ja köpte en xbox360-kontroll direkt istället xD

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Indeed. Försökte få min PS3 kontroll att fungera men det gick inte så bra tyvärr.
Har vant mig vid mus och tgb nu (i 3rdPS spel) så Watch_Dogs borde inte vara något problem

Skickades från m.sweclockers.com

du måste ha ett program som heter motion joy för att få det att fungera
(såg nyss att någon hade redan svarat)
för den ska fungera fläckfritt så måste du veta vilka funktioner spelet stödjer. Ibland funkar bara ps2 kontroll till spelet ibland funkar ps3 kontroll till spelet
så med andra ord så måste du ändra i settings på motion joy för rätt profil ska fungera. ibland måste du ta xbox kontroll på din ps3 kontroll för dem stödjer inget annat.

Själv ska jag köra på PC eftersom det kommer se bättre ut så då kan jag köra på max grafik och då lär det se ut som på e3 bilderna när man först fick se spelet.

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Fan kan inte lira spelet =/

Base Specs (Required)

"DVD-ROM - DVD-ROM Dual Layer"

Ehm, köp det bara digitalt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Skrivet av besnikmaloku:

du måste ha ett program som heter motion joy för att få det att fungera
(såg nyss att någon hade redan svarat)
för den ska fungera fläckfritt så måste du veta vilka funktioner spelet stödjer. Ibland funkar bara ps2 kontroll till spelet ibland funkar ps3 kontroll till spelet
så med andra ord så måste du ändra i settings på motion joy för rätt profil ska fungera. ibland måste du ta xbox kontroll på din ps3 kontroll för dem stödjer inget annat.

Använda programmet Better DS3 med motionjoy istället så slipper du använda det äckliga DS3tool som kommer med motionjoy.
Har tidigare suttit och bråkat med DS3tool utan att få det att fungera som jag vill. När jag sen hittade BetterDS3 så var det bara några klick så fungerade allt.

Mer info hittar du här
http://www.reddit.com/r/ffxiv/comments/1l21zb/playing_with_a_...

Kan användas till andra spel också även om reddit forumet är specifikt för ffXIV.
Har själv spelat Sleeping dogs samt Amazing Spider-Man 2 med hjälp av Better DS3 och det fugerar utmärkt.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NatureBoyyy:

Ehm, köp det bara digitalt.

Ehm, det var ett skämt.
Står att Cd läsare är ett krav vilket vi alla förstår att det egentligen inte är.

Skulle helt klart skaffat spelet till pc så att man får alla trevliga detaljer. Skulle personligen aldrig köpa ett spel till konsol om det gick att lira på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Det är inga problem att plugga in en kontroll i en PC om man vill det.

Skickades från m.sweclockers.com

Justja det tänkte jag inte på!

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem

Har ni alla missat vad TS egentligen frågar? Om spelet kommer se bättre ut på specifikt TS setup i inlägget eller PS4, inte PC generellt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Uplay krävs på PC inte på PS4. Det avgör väl allt?

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska köra med pc-versionen, ifall du vill ha lite mer power så kan du ju klocka processorn lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Du behöver http://www.motioninjoy.com/ för att få PS3-dosa å funka med pc
Finns dock vissa buggar, men haft en kompis som kört i flera år utan större problem.

Finns bättre;
Kör själv med denna, fungerar utmärkt och trådlöst också. Med bluetooth adapter då givetvis.

https://www.youtube.com/watch?v=TpSaOJJIun8

Permalänk
Medlem
Skrivet av airborne01:

Hej! har länge försökt bestämma om jag ska köpa Watch Dogs på ps4 eller PC, men är osäker på om jag kan få det att fungera felfritt och få det lite snyggare än ps4:an på min setup så ber om lite hjälp här. tack på förhand!

setup:
CPU: Intel Core i5-4440 3.10GHz
RAM: 8GB
Video Card: GeForce GTX 760

Inga problem att köra spelet, däremot kommer du inte kunna maxa givetvis. High fungerar säkert om du drar ned på t ex AA.

Skrivet av DrAg00nEn:

Använda programmet Better DS3 med motionjoy istället så slipper du använda det äckliga DS3tool som kommer med motionjoy.
Har tidigare suttit och bråkat med DS3tool utan att få det att fungera som jag vill. När jag sen hittade BetterDS3 så var det bara några klick så fungerade allt.

Mer info hittar du här
http://www.reddit.com/r/ffxiv/comments/1l21zb/playing_with_a_...

Kan användas till andra spel också även om reddit forumet är specifikt för ffXIV.
Har själv spelat Sleeping dogs samt Amazing Spider-Man 2 med hjälp av Better DS3 och det fugerar utmärkt.

Har inte haft några problem alls att få D3Tool att fungera med PS3-kontroll om man emulerar den som en 360-kontroll. Däremot får man se till att stänga av programmet eftersom det läcker minne utav helvete

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

tack alla för svar! mycket hjälpsamt

Permalänk
Medlem

Köper också på Pc så klart!

Köper bara exklusiva titlar på Ps4

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Kommer förmodligen se bättre ut på PC.