Watch Dogs på ps4 eller PC?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Du försöker skapa någon objektiv fakta av något som är helt subjektivt... Du tycker det är grafikhets, andra tycker det är ett naturligt framsteg.

Det vore extremt trist om grafiktekniken inte gick i den takt det går i... Den hade antagligen gått snabbare om den inte hade hållits tillbaks så som den gör idag.

Inlevelse, skulle jag säga, hänger väldigt tätt ihop med hur spelet ser ut rent grafiskt. Att jämföra det med böcker och film går inte riktigt ihop.

Jag säger inte att folk inte får tycka om ögongodiset. Jag älskar också när det är detaljerat, men det är inte vad jag babblar om.
Jag säger att det inte är så man lever sig in i ett spel.
Detta stämmer förvisso inte helt på FPS fronten då det oftast bara ska vara verklighetstroget, men det bör ju vara rätt självklart att det inte är sådana spel jag talar om. Det tycker jag förvisso är lite synd att man inte gör några roliga fantasy fps spel. Det skulle vara asballt om inget var som i verkligheten.

Så du kan inte leva dig in i finalfantasy? Det finns knappt något verkligt i det spelet, men ändå älskar folk detta, för att man lever sig in i karaktärens värld..

Grafik illustrerar hur skaparen vill att världen skall ses, i böcker beskriver man detta med ord. Ja man kan ju se det som så att skaparen vill att det ska vara verklighetstroget men det krävs bra mycket mer pengar för att visa världen än att skapa världen. Och det är här jag stör mig lite på grafikhetsen. Tillverkarna lägger ner oerhört mycket tid på detta och glömmer bort den viktigaste delen. Finns olika saker som spelar roll för inlevelse beroende på genre men i de flesta brukar storyn vara det som har betydelse.
I multiplayer spelar det väl inte så stor roll heller då det går ut på att döda eller komma först men hur som, min poäng är att de fokuserar på grafik för mycket i vissa genre(ar?), som t ex denna där man ska leva sig in i karaktärens liv.

Jag vet inte varför böcker och film inte skulle gå ihop då det är EXAKT samma sak. Skapare illustrerar sina fantasier för oss andra genom detalj i karaktärernas liv.
De illustrerar världen på olika sätt, men detta är bara för att man ska förstå hur t ex stämningen är och få en bild utav omgivningen.

Jag tycker att det är sjukt segt att läsa böcker då jag ibland måste läsa en hel sida bara för att se ett sketet rum framför mig.. En bild är rätt mycket bekvämare.

Kanske blir lite luddigt men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Jag säger inte att folk inte får tycka om ögongodiset. Jag älskar också när det är detaljerat, men det är inte vad jag babblar om.
Jag säger att det inte är så man lever sig in i ett spel.
Detta stämmer förvisso inte helt på FPS fronten då det oftast bara ska vara verklighetstroget, men det bör ju vara rätt självklart att det inte är sådana spel jag talar om. Det tycker jag förvisso är lite synd att man inte gör några roliga fantasy fps spel. Det skulle vara asballt om inget var som i verkligheten.

Så du kan inte leva dig in i finalfantasy? Det finns knappt något verkligt i det spelet, men ändå älskar folk detta, för att man lever sig in i karaktärens värld..

Grafik illustrerar hur skaparen vill att världen skall ses, i böcker beskriver man detta med ord. Ja man kan ju se det som så att skaparen vill att det ska vara verklighetstroget men det krävs bra mycket mer pengar för att visa världen än att skapa världen. Och det är här jag stör mig lite på grafikhetsen. Tillverkarna lägger ner oerhört mycket tid på detta och glömmer bort den viktigaste delen. Finns olika saker som spelar roll för inlevelse beroende på genre men i de flesta brukar storyn vara det som har betydelse.
I multiplayer spelar det väl inte så stor roll heller då det går ut på att döda eller komma först men hur som, min poäng är att de fokuserar på grafik för mycket i vissa genre(ar?), som t ex denna där man ska leva sig in i karaktärens liv.

Jag vet inte varför böcker och film inte skulle gå ihop då det är EXAKT samma sak. Skapare illustrerar sina fantasier för oss andra genom detalj i karaktärernas liv.
De illustrerar världen på olika sätt, men detta är bara för att man ska förstå hur t ex stämningen är och få en bild utav omgivningen.

Jag tycker att det är sjukt segt att läsa böcker då jag ibland måste läsa en hel sida bara för att se ett sketet rum framför mig.. En bild är rätt mycket bekvämare.

Kanske blir lite luddigt men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Håller med dig och kan t om säga att jag inte ens tycker att fps spel måste ha så fruktansvärt bra grafik heller. Finns fortfarande inget fps spel som är i närheten av quake live (quake 3) och där är väl grafiken ca 15 år gammal? Det är ju min högst subjektiva uppfattning men där är många som spelar quake live så jag är nog inte ensam om att tycka så.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv

Man kan få spel innan de släpps. Det har inträffat förut! Detta är butikernas fel som skickar ut varan innan release datumet.
Nej jag vet inte om så är fallet här men det kan vara så

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Håller med dig och kan t om säga att jag inte ens tycker att fps spel måste ha så fruktansvärt bra grafik heller. Finns fortfarande inget fps spel som är i närheten av quake live (quake 3) och där är väl grafiken ca 15 år gammal? Det är ju min högst subjektiva uppfattning men där är många som spelar quake live så jag är nog inte ensam om att tycka så.

Där är det nog till stor del spelmotorn som folk tycker mycket om skulle jag tro. Sen så är det en helt annan takt i Quake spelen som jag aldrig upplevt på andra fps spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Man kan få spel innan de släpps. Det har inträffat förut! Detta är butikernas fel som skickar ut varan innan release datumet.
Nej jag vet inte om så är fallet här men det kan vara så

Där är det nog till stor del spelmotorn som folk tycker mycket om skulle jag tro. Sen så är det en helt annan takt i Quake spelen som jag aldrig upplevt på andra fps spel.

Skulle inte tro att det går att aktivera keyn förrän på releasedagen.

Mm och grafiken är enormt långt ifrån "dagens standard", men vad gör det? Som du säger motorn är fantastisk och grafiken gör vad den behöver.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Man kan få spel innan de släpps. Det har inträffat förut! Detta är butikernas fel som skickar ut varan innan release datumet.
Nej jag vet inte om så är fallet här men det kan vara så

Där är det nog till stor del spelmotorn som folk tycker mycket om skulle jag tro. Sen så är det en helt annan takt i Quake spelen som jag aldrig upplevt på andra fps spel.

Klart man kan få spelet innan men går det och spela eftersom det kommer gå via uplay (och steam?). Detta är rätt viktigt för när någon kritiserar grafiken vill man gärna veta om det är en slutgiltiga produkten som vi konsumenter kommer få.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Man kan få spel innan de släpps. Det har inträffat förut! Detta är butikernas fel som skickar ut varan innan release datumet.
Nej jag vet inte om så är fallet här men det kan vara så

Där är det nog till stor del spelmotorn som folk tycker mycket om skulle jag tro. Sen så är det en helt annan takt i Quake spelen som jag aldrig upplevt på andra fps spel.

Cod motorn baseras på quake engine...

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hur kan du spela på PC innan det är officiellt släppt även om du har det hemma för tillfället? Måste du inte skriva in en kod och spelet kommer låsas upp på releasedatumet?

Installerade spelet via skiva, in med aktiveringskoden i Uplay, satte därefter Uplay i offline mode, därefter är det bara att starta spelet via .exe filen i installationsmappen.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Cod motorn baseras på quake engine...

Japp motorn är bra, men att sedan spelen fuskas sönder totalt gör det inte till något lockande mp spel. Inte riktigt samma tempo eller aim i cod heller, men det är ju min egna åsikt.

Nu är vi hemskt off-topic dock

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte hur det fungerar jag ville bara påpeka att detta har inträffat förut..

Skrivet av V1pArzZ:

Cod motorn baseras på quake engine...

? Skrev jag något om det?..
Cod går inte lika fort som Quake vilket är vad jag menar med "takt".
Spelmotorn sa jag bara att folk tyckte om...
Kul att veta att det är så men jag vet inte riktigt hur det var relevant.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon186252:

Jag säger inte att folk inte får tycka om ögongodiset. Jag älskar också när det är detaljerat, men det är inte vad jag babblar om.
Jag säger att det inte är så man lever sig in i ett spel.
Detta stämmer förvisso inte helt på FPS fronten då det oftast bara ska vara verklighetstroget, men det bör ju vara rätt självklart att det inte är sådana spel jag talar om. Det tycker jag förvisso är lite synd att man inte gör några roliga fantasy fps spel. Det skulle vara asballt om inget var som i verkligheten.

Så du kan inte leva dig in i finalfantasy? Det finns knappt något verkligt i det spelet, men ändå älskar folk detta, för att man lever sig in i karaktärens värld..

Grafik illustrerar hur skaparen vill att världen skall ses, i böcker beskriver man detta med ord. Ja man kan ju se det som så att skaparen vill att det ska vara verklighetstroget men det krävs bra mycket mer pengar för att visa världen än att skapa världen. Och det är här jag stör mig lite på grafikhetsen. Tillverkarna lägger ner oerhört mycket tid på detta och glömmer bort den viktigaste delen. Finns olika saker som spelar roll för inlevelse beroende på genre men i de flesta brukar storyn vara det som har betydelse.
I multiplayer spelar det väl inte så stor roll heller då det går ut på att döda eller komma först men hur som, min poäng är att de fokuserar på grafik för mycket i vissa genre(ar?), som t ex denna där man ska leva sig in i karaktärens liv.

Jag vet inte varför böcker och film inte skulle gå ihop då det är EXAKT samma sak. Skapare illustrerar sina fantasier för oss andra genom detalj i karaktärernas liv.
De illustrerar världen på olika sätt, men detta är bara för att man ska förstå hur t ex stämningen är och få en bild utav omgivningen.

Jag tycker att det är sjukt segt att läsa böcker då jag ibland måste läsa en hel sida bara för att se ett sketet rum framför mig.. En bild är rätt mycket bekvämare.

Kanske blir lite luddigt men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Nej, det är lite luddigt som sagt... Du frågar om jag kan leva mig in i FF, men drar sen upp huruvida det är ett verkligt spel eller inte, istället för dess grafiska kvalitéer som var det som diskuterades

Du försöker som sagt skapa något objektivt från något som är helt subjektivt. Att du inte störs av dålig grafik betyder inte att alla andra är lika förlåtande.

Att spelen såg ut som de gjorde för 15 år sedan var ju på grund av att det inte gick att göra bättre, inte för att de lade mer resurser på berättandet... De hade gjort samma val då som de gör idag, just för att det då är mycket lättare att berätta en historia och mycket lättare för åskådaren att sätta sig in i världen.

Böcker och film kan du jämföra med varandra, men jag tycker inte att de går att jämföra med spel. I böcker och film är du en åskådare och får allt serverat, i ett spel ska du själv sätta dig in i historien och utspela en roll.
Så när vi pratar böcker så är grafiken helt plötsligt viktig och gör att du inte kan med?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Installerade spelet via skiva, in med aktiveringskoden i Uplay, satte därefter Uplay i offline mode, därefter är det bara att starta spelet via .exe filen i installationsmappen.

Där ser man, grymt! Trodde dom börjat sätta spärra på alla spel nu det senaste så dom låses upp på releasedatumet. Ber om ursäkt om jag misstrodde dig men det är 2014.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Där ser man, grymt! Trodde dom börjat sätta spärra på alla spel nu det senaste så dom låses upp på releasedatumet. Ber om ursäkt om jag misstrodde dig men det är 2014.

Inget att be om ursäkt för :P, har typ tagit för vana att kunna spela spel tidigt nu, BF4 med koreansk VPN flera dagar innan med mera

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Det är lite som en blandning mellan Assassins Creed och GTA. Börjar ta sig nu. Tror dock den stora hypen inte är till spelets fördel
Inte direkt... Next gen om man säger så.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Nej, det är lite luddigt som sagt... Du frågar om jag kan leva mig in i FF, men drar sen upp huruvida det är ett verkligt spel eller inte, istället för dess grafiska kvalitéer som var det som diskuterades

Du försöker som sagt skapa något objektivt från något som är helt subjektivt. Att du inte störs av dålig grafik betyder inte att alla andra är lika förlåtande.

Att spelen såg ut som de gjorde för 15 år sedan var ju på grund av att det inte gick att göra bättre, inte för att de lade mer resurser på berättandet... De hade gjort samma val då som de gör idag, just för att det då är mycket lättare att berätta en historia och mycket lättare för åskådaren att sätta sig in i världen.

Böcker och film kan du jämföra med varandra, men jag tycker inte att de går att jämföra med spel. I böcker och film är du en åskådare och får allt serverat, i ett spel ska du själv sätta dig in i historien och utspela en roll.
Så när vi pratar böcker så är grafiken helt plötsligt viktig och gör att du inte kan med?

Dold text

Men urk vad det ska vara svårt att bli tolkad rätt ibland..

Tog ett exempel på en lång rad utav mästerverk där ögongodiset inte alltid varit på topp.

Jag stör mig såklart också på dålig grafik men jag stör mig mer på när man tar bort inlevelsen för att åtgärda detta.
Det är inte subjektivt hur man lever sig in i något, det finns liksom en anledning till varför vissa filmer och böcker är bra och andra är ren dynga (ur inlevelse synpunkt).
Kommer inte på något bättre exempel än de första 3D filmerna som bara såldes för att det var 3D. En ny teknik som var jävligt häftig, men filmerna var ju det sämsta jag någonsin tittat på. Avatar var väl rätt ok men resterande var lagom ruttna.
3D är dock en annan femma då det faktiskt ger inlevelse i vissa scener. På ett helt annat sätt men de gör skillnad!

Ja självklart var de begränsade men vad har det med saken att göra. Man levde sig in i spelen på den tiden för att det fanns t ex detaljerad story. Det var mer om att skaparen/skaparna skulle göra något likt ett konstverk till skillnad från dagens spel där de bara matar ut något som ser vackert ut men inte ger någon inlevelse.
Bara en extra kista(eller valfritt objekt) gör skillnad i hur man lever sig in i karaktärens omgivning. Men en slätare kant gör väl inte någon större skillnad? Ända sättet för mig att hålla med är väl om man inte kan uppfatta något utan att det ser perfekt ut.
Visst solen går upp och ner, reflektioner osv ger viss verklighetskänsla men måste spelet vara verkligt för att man ska leva sig in i det? Det är detta jag inte förstår mig på. Så länge man ser att det finns reflektioner så lever man sig in i världen de försökt illustrera. Det behöver inte vara som i verkligheten för att man ska leva sig in i världen.

Ja visst det finns en skillnad. I spel så måste du förstå vissa saker för att ta dig vidare. Men detta är inte inlevelse utan det är mer att man måste kunna förstå saker för att få se resten utan filmen.
Som du förstår så pratar jag ju om singelplayer och där kommer det bli på ett visst sätt. I filmer och böcker slipper du göra karaktärens manövrar, men hur det går vidare och hur det ser ut är fortfarande upp till skaparen. Enkelt sagt så styr du huvudpersonen i filmen vilket gör att du kan ta omvägar, men det är inte annorlunda inlevelse för att du får gå fel. Det är oftast tydligare men det är inte svårare att leva sig in i.

"Så när vi pratar böcker så är grafiken helt plötsligt viktig och gör att du inte kan med?"
Nonononononno.
Jag menar att det ska vara detaljerat på ett helt annat sätt. Så länge jag vet vad som finns i rummet så duger det för inlevelsen. Skuggor och reflektioner är lika irrelevanta här om det inte är något man behöver se. Tar ett exempel, ifall monstret står bakom dig och du ska kunna se det i spegeln är det viktigt. Finns det inget relevant för berättelsen där så kan det lika gärna vara tomt eller vitt.
I singelplayer spel så är det en berättelse du styr utan någon kontroll över handlingen (ja ibland finns det 3 alternativa vägar men de är fortfarande inte du som bestämmer hur vägen ser ut). Är det som i exemplet, att du måste upptäcka något så är det viktigt att det existerar, hur fint gjort det är och hur vattnet rör sig spelar dock inte någon större roll för inlevelse, det är vad som ser verkligt ut bara.
För att göra det så luddigt som möjligt: Detaljerna är viktiga, men inte detaljernas detaljer.

Återigen vart det nog luddigt här och var och hoppas att det vart lite klarare vad jag menar.. Ursäktar också för den oändliga texten då jag ofta bara skriver vad som ploppar upp i huvudet

Edit: Ska väl kanske tydliggöra att jag inte menar att det inte gör någon som helst skillnad. Syftar mer på att det är den minst betydliga delen.

Permalänk
Avstängd

har testat lite mer och grafikmotorn är så jäkla dåligt optimerad så det är otroligt.
runt 35fps med allt godis på vid utomhusmiljöerna i 1080P (ett överklockat GTX780)
hackar som fan då det verkar som grafik läses in on the fly.

SLI funkar inte och ger ingen prestanda skjuts.
det enda som händer när man aktiverar SLI är att grafikkorten jobbar mindre LOL

grafiken stinker rent ut sagt
Mafia II såg fan bättre ut och flöt bättre!

ni som köper det här köper det enbart för storyn och allt hackande av kameror och mobiler inte för nån påstådd "next gen" grafik.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Det verkar som att 3GB vram inte räcker för att få spelet att flyta på i ultra i 1080p/60fps enligt folk på neogaf

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eftersom inga PC spel som släpps nuförtiden är färdiga eller fungerar skulle jag köpt det till PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Det verkar som att 3GB vram inte räcker för att få spelet att flyta på i ultra i 1080p/60fps enligt folk på neogaf

Jag måste ha texturer på Medium med 2GB VRAM, då ligger det runt 1.7GB. På High går den över 2GB direkt, på Ultra vet jag inte men troligen behöver man 3GB VRAM minst

F.ö är det väldigt kladdiga texturer på Medium.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ganska skum jämförelse när det inte ens är samma tid på dygnet när de har bilder sida vid sida. Självklart finns det fler ljus- och reflektionseffekter när det är mörkt ute än när det är ljust.

Sen är det klart att där är lite skillnad. När man konstruerat motorn har man ännu inte tagit generell hårdvara i beaktning. Det görs ju i ett senare skede.

Tycker det ser ut som ett spännande spel, oberoende plattform och oberoende hur det sett ut på tidigare demos.

Det kvittar. Du måste ändå kunna se att där har blivit en rejäl skillnad från det man visade på E3 2012.

Skrivet av wille93:

Det finns en skillnad på inlevelse och verklighet. Det du talar om är att spelet känns mer verklighetstroget medans inlevelse egentligen inte har något med grafik att göra. Folk lever sig in i riktigt bra böcker och anime trots att man antingen inte ens har bild eller att det ser långt ifrån verkligt ut.
Alla gillar när grafiken är på topp men jag håller helt med Stoff3. Spelen har stört dykt i många år pga denna grafik hets. Jag personligen lirar hellre något i 2d med inlevelse än dagens halv trista titlar.
Har personligen inte lirat något nytt spel i mer än 10 timmar på över 4år..

Du missförstår nog mig. Jag menar att man visar först ett spel på E3 2012 som ser fantastiskt ut med en väldigt detaljrik värld och sen 2014 har det mesta dragits ner och spelet ser betydligt mer platt ut. Det handlar inte om att jag är ute efter någon grafikhets utan snarare att det man visade från första början 2012 ser väldigt mycket mer platt ut innan spelet ska släppas.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

har testat lite mer och grafikmotorn är så jäkla dåligt optimerad så det är otroligt.
runt 35fps med allt godis på vid utomhusmiljöerna i 1080P (ett överklockat GTX780)
hackar som fan då det verkar som grafik läses in on the fly.

SLI funkar inte och ger ingen prestanda skjuts.
det enda som händer när man aktiverar SLI är att grafikkorten jobbar mindre LOL

grafiken stinker rent ut sagt
Mafia II såg fan bättre ut och flöt bättre!

ni som köper det här köper det enbart för storyn och allt hackande av kameror och mobiler inte för nån påstådd "next gen" grafik.

Säkert pga att pc versionen är dåligt optimerad vs ps4 versionen. Lite kul ändå, om jag får vara lite skadeglad, att alla grafikhetsare som förespråkat pc får sig en knäpp på näsan

Optimering > Dyr hårdvara

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Fail Dogs eller? den övre bilden är vad ubisoft släppte och visade på dom tidiga videos, den nedre är actual hur det ser ut.. vilken nedgradering

http://imgur.com/a/QIuD4

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon186252:

Men urk vad det ska vara svårt att bli tolkad rätt ibland..

Tog ett exempel på en lång rad utav mästerverk där ögongodiset inte alltid varit på topp.

Jag stör mig såklart också på dålig grafik men jag stör mig mer på när man tar bort inlevelsen för att åtgärda detta.
Det är inte subjektivt hur man lever sig in i något, det finns liksom en anledning till varför vissa filmer och böcker är bra och andra är ren dynga (ur inlevelse synpunkt).
Kommer inte på något bättre exempel än de första 3D filmerna som bara såldes för att det var 3D. En ny teknik som var jävligt häftig, men filmerna var ju det sämsta jag någonsin tittat på. Avatar var väl rätt ok men resterande var lagom ruttna.
3D är dock en annan femma då det faktiskt ger inlevelse i vissa scener. På ett helt annat sätt men de gör skillnad!

[...]

Återigen vart det nog luddigt här och var och hoppas att det vart lite klarare vad jag menar.. Ursäktar också för den oändliga texten då jag ofta bara skriver vad som ploppar upp i huvudet

Edit: Ska väl kanske tydliggöra att jag inte menar att det inte gör någon som helst skillnad. Syftar mer på att det är den minst betydliga delen.

Orkar inte besvara allting då det mest känns som att det är samma sak som repeteras, men jag tycker det är väldigt konstigt hur du tror att det är objektivt hur olika människor lever sig in i saker och ting. Sen motiverar du det med något som är 100% subjektivt, om en film är bra eller dålig.

Jag tror helt enkelt vi har olika uppfattning om vad det betyder att leva sig in i något och vad som är viktigt för detta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fail Dogs eller? den övre bilden är vad ubisoft släppte och visade på dom tidiga videos, den nedre är actual hur det ser ut.. vilken nedgradering

http://imgur.com/a/QIuD4

Är kanske bara jag men jag gillar andra bilden mer :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Du missförstår nog mig. Jag menar att man visar först ett spel på E3 2012 som ser fantastiskt ut med en väldigt detaljrik värld och sen 2014 har det mesta dragits ner och spelet ser betydligt mer platt ut. Det handlar inte om att jag är ute efter någon grafikhets utan snarare att det man visade från första början 2012 ser väldigt mycket mer platt ut innan spelet ska släppas.

Jo det vet jag att utgångspunkten var. Ville bara tydliggöra att det inte riktigt stämde
Förstår väl att man blir lite less när de annonserar ut ett spel som ser ut precis som verkligheten, men sedan vid release får detta.
Jag tycker fortfarande att det ser rätt grymt ut. Inget waow men det är i alla fall ett utav de bättre. Är mer taggad på själva spelet då det äntligen känns som nått nytt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Jag tror helt enkelt vi har olika uppfattning om vad det betyder att leva sig in i något och vad som är viktigt för detta.

Det är möjligt! Var dock precis det jag ville få fram med allt predikande, dvs skillnad på verklighetstroget och inlevelse. Och min poäng är då att du kan leva dig in i helt abstrakta världar men när ett spel inte ser exakt ut som i verkligheten så blir det knepigt.
Väl medveten om att vår definition utav ordet är olika men det var som sagt min utgångspunkt

Permalänk
Medlem

Vet ni att vissa sitter och spelar Watch Dogs redan.. Kolla på bara på Twitch, folk sitter och streamar spelet.. Jag märkte det igår.. Folk sa att pga av ett misstag Ubisoft gjort och posten med så kan vissa spela innan 27/5.. Ubisoft har bett de personerna att inte streama single-player:n innan 27/5..

Permalänk
Medlem

Har kört Watch Dogs i ett par timmar nu och jag måste säga att grafiken är riktigt grym på PC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

har testat lite mer och grafikmotorn är så jäkla dåligt optimerad så det är otroligt.
runt 35fps med allt godis på vid utomhusmiljöerna i 1080P (ett överklockat GTX780)
hackar som fan då det verkar som grafik läses in on the fly.

SLI funkar inte och ger ingen prestanda skjuts.
det enda som händer när man aktiverar SLI är att grafikkorten jobbar mindre LOL

grafiken stinker rent ut sagt
Mafia II såg fan bättre ut och flöt bättre!

ni som köper det här köper det enbart för storyn och allt hackande av kameror och mobiler inte för nån påstådd "next gen" grafik.

Spelet har inte släppts än, sluta klaga. Spel har nästan alltid en day one patch som fixar en hel del saker. Om du har fps problem prova de senaste beta drivrutinerna.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Fail Dogs eller? den övre bilden är vad ubisoft släppte och visade på dom tidiga videos, den nedre är actual hur det ser ut.. vilken nedgradering

http://imgur.com/a/QIuD4

Den undre bilden är ju inte ens på natten...... "mer skymmning". -_-

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2