Skapat fotoblogg - vad tycker ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Skapat fotoblogg - vad tycker ni?

Tjenare!

Har börjat blogga mina bilder, skriva lite om redigeringen etc. Började igår med den så kommer lägga upp 1-2 bilder om dagen, med redigeringstips, hur det var tagen, etc.

Vad tror ni om det?

Några tips eller något ni skulle vara intresserad utav att se på bloggen?

Kommer också skriva om lite andra saker, som det med internationella lösenordsdagen etc. smått o gott som jag tycker är värt att lägga upp dvs.

Länk till bloggen

Tacksam för tips eller liknande!

Workstation: iMac 27" Mid 2017 Radeon Pro 575
Laptop: MacBook Pro 15" Mid 2017 Space Grey
Phone: Apple iPhone X Plus 64GB
Camera: Fujifilm X-T2 - 56mm f1,2 - 35mm f2 - 16-55 f2,8
Audio/Video: NAD 356BEE - B&W 685 S2 - LG OLED65B6 65" - Apple TV 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av ...Dubadai...:

Tjenare!

Har börjat blogga mina bilder, skriva lite om redigeringen etc. Började igår med den så kommer lägga upp 1-2 bilder om dagen, med redigeringstips, hur det var tagen, etc.

Vad tror ni om det?

Några tips eller något ni skulle vara intresserad utav att se på bloggen?

Kommer också skriva om lite andra saker, som det med internationella lösenordsdagen etc. smått o gott som jag tycker är värt att lägga upp dvs.

Länk till bloggen

Tacksam för tips eller liknande!

Ja, du kan se till att ordna så att man inte scrollar 2 kilometer åt höger. Allmänt ploj om teknik/nya produkter är alltid kul.

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI(old) Asus GTX 1080 Ti Poseidon | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q 100 hz + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Brown

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009

Sidan ser helt ok ut. Dock så tycker jag att du skall ha information om dig själv på en separat sida, istället för längst ner under själva bloggen, det ser skumt ut. Den delen sitter dock bra på alla sidor utom förstasidan. Dessutom, som EyeNEye sa, så är det en väldig massa tomt utrymme till höger av någon anledning. Troligen någon formatering eller tagg som felar.

När det gäller innehållet så antar jag att det kommer att fyllas på, men beskriv gärna hela din utrustning med text, info och bilder. Det är skoj att se vad folk använder för kamera och objektiv, du kan gärna beskriva vilka tekniker du använder också och om du använder stativ osv. Kan vara lite tips för nybörjaren om inte annat.

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av netbuddy:

Sidan ser helt ok ut. Dock så tycker jag att du skall ha information om dig själv på en separat sida, istället för längst ner under själva bloggen, det ser skumt ut. Den delen sitter dock bra på alla sidor utom förstasidan. Dessutom, som EyeNEye sa, så är det en väldig massa tomt utrymme till höger av någon anledning. Troligen någon formatering eller tagg som felar.

När det gäller innehållet så antar jag att det kommer att fyllas på, men beskriv gärna hela din utrustning med text, info och bilder. Det är skoj att se vad folk använder för kamera och objektiv, du kan gärna beskriva vilka tekniker du använder också och om du använder stativ osv. Kan vara lite tips för nybörjaren om inte annat.

Ska kika på det med formateringen, det var något som var galet då infon om mig skall vara på höger sida som du sa.

Jag har en massa inlägg som är planerade, tänkt runt 1-2 om dagen, men kanske bra att köra igång lite mer i början?

Något annat som kan vara kul att gå igenom?

EDIT: Bytt tema nu så formateringen skall vara löst. Är på jobbet så får finslipa lite mer hemma!

Workstation: iMac 27" Mid 2017 Radeon Pro 575
Laptop: MacBook Pro 15" Mid 2017 Space Grey
Phone: Apple iPhone X Plus 64GB
Camera: Fujifilm X-T2 - 56mm f1,2 - 35mm f2 - 16-55 f2,8
Audio/Video: NAD 356BEE - B&W 685 S2 - LG OLED65B6 65" - Apple TV 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av ...Dubadai...:

Ska kika på det med formateringen, det var något som var galet då infon om mig skall vara på höger sida som du sa.

Jag har en massa inlägg som är planerade, tänkt runt 1-2 om dagen, men kanske bra att köra igång lite mer i början?

Något annat som kan vara kul att gå igenom?

EDIT: Bytt tema nu så formateringen skall vara löst. Är på jobbet så får finslipa lite mer hemma!

Ser helt okej ut, lite mer enhetligt. Finns säkert mer man kan finslipa, men inget jag kommer på just nu.

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2