Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Omärkt RJ45 uttag. HJÄLP!

Hallå!

Håller på att dra in en nätverkskabel in i garaget och håller på sätter upp RJ45 uttag både inne i huset och i garaget. Har ett utanpåliggande uttag som det är ej färg/nummer markeringar på. Någon vis person här som kan hjälpa mig lite?

Är väldigt nybörjare på detta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Du har satt uttag men inte märkt dem? Eller där sitter uttag som inte är märkta och du vill veta var de tar vägen?

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/bild/9823049/
Server: 2x HP ProLiant Microserver Gen8, 16GB/st, ESXi 6.0
NAS: Synology DS413 4st 3TB | QNAP TS-879 Pro 8st 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Uttaget jag satte i garaget har färger och är numrerade 1-8 med tex grön/vit grön, blå / vit blå. men det utagget jag planerar på att sätta inne i huset har varken färger eller numrerade som man kan se på bilden, så försöker lista ut hur man kan klura ut vilken kabel ska vart

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Ekenek:

Uttaget jag satte i garaget har färger och är numrerade 1-8 med tex grön/vit grön, blå / vit blå. men det utagget jag planerar på att sätta inne i huset har varken färger eller numrerade som man kan se på bilden, så försöker lista ut hur man kan klura ut vilken kabel ska vart

Sådana där helt omärkta uttag brukar ha en liten papperslapp som medföljer i påsen/förpackningen.
Jag undviker själv omärkta/dåligt dokumenterade kontakter/uttag, men när jag "måste" använda dem så ser jag till att papperslappen sitter fasttejpad på insidan/ i locket eller liknande.

Saknas dokumentationen/papperslappen, så får man mäta sig fram m.h.a. mätinstrument (kabelpipare ) och kolla upp kopplingstandarden på nätet.

Skickades från m.sweclockers.com

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)