SSD - Samma till laptop och stationär?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

SSD - Samma till laptop och stationär?

Tjenare, det sitter en 240 gbs SSD i min nuvarande laptop och just nu är jag mitt i ett bygge av en stationär. undrar bara om det är möjligt att ta SSDn från laptopen och sätta in i stationära?

snabba svar uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Maj 2013

Formaterar du den borde det väl fungera utan problem.

Ryzen R5 1600 | 1060 Gaming X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

så det är samma sorts SSDer man köper till båda? tack för svaret!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Queenstown NZ
Registrerad
Apr 2011

Jadå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jun 2013

Såvida det inte är en ssd med mSATA?

Computer says no...

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av vilmerbjorkman:

Tjenare, det sitter en 240 gbs SSD i min nuvarande laptop och just nu är jag mitt i ett bygge av en stationär. undrar bara om det är möjligt att ta SSDn från laptopen och sätta in i stationära?

snabba svar uppskattas!

Beror lite på vilken SSD du har. Är det t.ex. en mSata passar den inte rakt av, är det en vanlig 2.5" kommer den att passa. Finns adapter mSata->Sata.
Vilken laptop har du?

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Det kan vara mSata som sagt, och då går det inte. Kan väl även vara lött(lödat*?) direkt på moderkortet och då går det, självklart, inte heller.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Jag har en Asus G53S, Men förra ägaren sa att han hade installerat SSDn i efterhand, så antar att den bara kommer gå att plocka ut den?