Problem att hitta/boota hårddisken

Permalänk

Problem att hitta/boota hårddisken

Hej

Jag körde två hårddiskar i min dator, en liten ssd och en stor långsam hårddisk. För ett tag sen crashade ssden och jag var tvungen att installera om windows på min slöa. Idag öppnade jag datorn och tog ut ssden och plötsligt så vägrade datorn att boota/jag kunde inte hitta den slöa i bios. Så jag satte in ssden på exakt samma plats som jag tog ut den ifrån, fortfarande samma problem. Jag har inte rört någonting annat och som sagt så har jag återgått till det som funkade förut. Något nämnvärt är att jag inte tog bort sladden som gick från moderkortet till ssden när jag först tog ut den (den gick ifrån moderkortet till ingenting med andra ord), vet inte om detta kan ha skapat något problem?

Har ingen aning vad jag ska göra härnäst, jätte tacksam för svar! Tack.

Permalänk

problemet löst, mod får gärna ta bort tråden. Tack

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Koalajinnking:

problemet löst, mod får gärna ta bort tråden. Tack

Vi raderar inga trådar och dessutom om det står vad du gjorde blink! blink! så kan även andra ha nytta av densamma.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Råkade på något vänster komma åt strömsladden till den långsamma disken (trots att jag inte ens rörde vid den!) och allting sitter så jävla trångt så tog tid att komma in i det hela. Klantigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Koalajinnking:

Råkade på något vänster komma åt strömsladden till den långsamma disken (trots att jag inte ens rörde vid den!) och allting sitter så jävla trångt så tog tid att komma in i det hela. Klantigt

Tack för att du skrev lösningen! Det är inte alla som gör det.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koalajinnking:

Råkade på något vänster komma åt strömsladden till den långsamma disken (trots att jag inte ens rörde vid den!)

Magiskt.