"Systemenheten kan inte hittas" + "windows låst" ???

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

"Systemenheten kan inte hittas" + "windows låst" ???

Hej!
Behöver hjälp.
Skulle byta ssd på min dator och det funkade fint med windows och sånt, men sen bytte jag tillbaka till ursprungliga ssd:et och starta datorn men då står det att "systemenheten kan inte hittas" + "windows är låst". Hur gör jag nu? Ska jag köpa nytt windows 8+8.1? Har sparat bios eller vad det heter på ett usb..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Goggle09:

Hej!
Behöver hjälp.
Skulle byta ssd på min dator och det funkade fint med windows och sånt, men sen bytte jag tillbaka till ursprungliga ssd:et och starta datorn men då står det att "systemenheten kan inte hittas" + "windows är låst". Hur gör jag nu? Ska jag köpa nytt windows 8+8.1? Har sparat bios eller vad det heter på ett usb..

Varför bytte du tillbaka till orginal ssd't om allting fungerade? Har du sparat bioset på en ssd? du måste mena att du gjort en säkrehets kopia av windows, eller har du installerat windows via usb?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

.

Skrivet av Aldhissla:

Varför bytte du tillbaka till orginal ssd't om allting fungerade? Har du sparat bioset på en ssd? du måste mena att du gjort en säkrehets kopia av windows, eller har du installerat windows via usb?

Hej!
För jag hade tydligen köpt fel SSD, så jag bytte tillbaka till ursprunget. Ja jag har gjort en säkerhetskopia på datorn (systemet?) och lagt det på ett usb..
Är inte så kunnig men....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Hur?

Hej! När jag startar datorn har jag USB:t i datorn
och det första jag kommer till är välj "svenska" som standarsinställning, sen när jag valt det händer inget, jag kommer bara till alternativen "starta om datorn" eller "gör en systemåterställning" (vilket jag har försökt göra men inte leder någon vart - står bara "kan inte göra en systemåterställning för "ingen systemenhet hittas" samt "windows är låst"..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Starta datorn med usb som första boot via bios.