Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2011

Trådlöst mellan 2 routhern

Hej!
Jag ska snart bli inneboende och de är inte säker man kan dra en kabel mellan routhern och mitt rum, så jag undrar om jag kan koppla upp min routher mot det trådlösa nätverket och sedan dra vidare med kanel till dator, smart tv och appletv osv ?

Jag har en routher som heter: Asus RT-N56U

Routher <-- trådlöst -> Routher -> dator osv.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Du behöver köra routern i Bridged mode. Asus RT-N56U ska klara det. Det ska finnas instruktioner om hur man sätter upp det antingen i din manual eller på Asus hemsida. En snabb googling gav dock att det är en del som har problem, men jag vet inte om det beror på att de gör fel eller ej.

Asus RT-N56U kan köra DD-WRT. Om du kan tänka dig att stoppa in deras firmware på din router så ska det vara enklare att sätta upp.

Men om det går tycker jag att du ska försöka övertala dem att dra kabel. Det går alltid att dra kabel, det är bara frågan om hur mycket jobb det är. Inte ens i de knepigaste fallen har det tagit mig mycket mer än en halv dag att dra en nätverkskabel från ett ställe till ett annat så att det blir så osynligt som möjligt. Väl spenderad tid.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!