Permalänk

ASUS EEE PC 1000H, skärm trasig!

Hej!

varit på sjukhuset och fick låna en EEE pc, allt var frid och fröjd tills jag slog igång den för ett par dar sen och där var en stor spricka i den. Panik fick ja(inte bra när man blivit tvingad till att vara på sjukhus pga deppression/självmords försök)

Det är min farmors och jag måste nu repparera den! har letat på nätet och inte hittat en skärm som passar denna modellen. den måste vara bytad snart(nästa vecka) då hon måste ha den när hon skall ut och resa.

var kan man hitta en ny skärm med så kort varsel? Ebay är uteslutet då det tar för lång tid! kollat på tradera men där finns inga i min fin fina budget på 225kr.06 öre!

Hjälp på vad man kan göra behövs i rappet!

Min budget är nu utökad till 235.06kr då jag hittade en tia i mina byxor!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Hej!

varit på sjukhuset och fick låna en EEE pc, allt var frid och fröjd tills jag slog igång den för ett par dar sen och där var en stor spricka i den. Panik fick ja(inte bra när man blivit tvingad till att vara på sjukhus pga deppression/självmords försök)

Det är min farmors och jag måste nu repparera den! har letat på nätet och inte hittat en skärm som passar denna modellen. den måste vara bytad snart(nästa vecka) då hon måste ha den när hon skall ut och resa.

var kan man hitta en ny skärm med så kort varsel? Ebay är uteslutet då det tar för lång tid! kollat på tradera men där finns inga i min fin fina budget på 225kr.06 öre!

Hjälp på vad man kan göra behövs i rappet!

Min budget är nu utökad till 235.06kr då jag hittade en tia i mina byxor!

för 235kr kan du knappast hitta nån skärm. inte ens från ebay. än mindre från nån från Sverige

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Hjälp på vad man kan göra behövs i rappet!

Berätta för henne vad som hänt så fort som möjligt så hon hinner skaffa ny och kopiera över grejer från den gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Hej!

varit på sjukhuset och fick låna en EEE pc, allt var frid och fröjd tills jag slog igång den för ett par dar sen och där var en stor spricka i den. Panik fick ja(inte bra när man blivit tvingad till att vara på sjukhus pga deppression/självmords försök)

Det är min farmors och jag måste nu repparera den! har letat på nätet och inte hittat en skärm som passar denna modellen. den måste vara bytad snart(nästa vecka) då hon måste ha den när hon skall ut och resa.

var kan man hitta en ny skärm med så kort varsel? Ebay är uteslutet då det tar för lång tid! kollat på tradera men där finns inga i min fin fina budget på 225kr.06 öre!

Hjälp på vad man kan göra behövs i rappet!

Min budget är nu utökad till 235.06kr då jag hittade en tia i mina byxor!

Billigaste jag såg på eBay var 370 kr från Hong Kong, då blir det ju lite väntetid och att byta den själv (vilket inte är svårt om man är noggrann) så tror ingen billigare lösning finns, och knappt ens snabbare om du inte vill hoppa upp i pris förstås. 460 kr fixar den inom en vecka från England.

Nä, det bästa brukar vara att berätta vad som hänt och att du kan fixa det framöver. Borde väl gå att hitta några tior till i gamla fickor så har du snart det minsta som behövs. Det är ju inte någon direkt modern dator heller, farmor kanske kan köpa nytt istället?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

jag har berättat! beslutat mig för att köpa en ny netbook. Inväntar svar från en här på swec som hade lagt ut en på marknaden!
lånade lite pengar så jag kan köpa den så löser det sig hoppas jag!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

fick låna ihop lite pengar och köpte en netbook av en annan här på swec!

får se när den dyker upp!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?