Hälp med att hitta vart en ip adress går till.

Permalänk
Medlem

Hälp med att hitta vart en ip adress går till.

Behöver veta vem/var som ligger bakom en ip adress, är en mail som har haft ovanlig aktivitet och jag har fått denna ip adress 77.53.48.119 har kollat den på tre sidor och en säger att adressen kommer från Uppsala, en annan att adressen kommer från tumba pch en tredje från Jönköping.

Nån som kan hjälpa mig med mer info?
Får ni fram känslig info, som namn/adress till nån så skicka pm till mig, skriv inte det i tråden.
Mvh micke

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Du får fråga Alltele som äger IP-serien.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Det är inte möjligt. Ända sättet att få ut känslig information är att fråga ISP'en och dom kommer aldrig lämna ut denna information utan en domstolsorder. Knappt då heller.

Permalänk
Medlem

Det enda du kan få reda på är att det är en kund till Alltele samt att den finns cirka 10-16ms bort från Stockholm. Den finns mao inte i Stockholm utan gissningsvis 30-60 mil bort.

Edit: En traceroute avslöjar att 3:e sista hoppet är namnsatt till wetternet.jkg.se.alltele.net.
Och av det kan man ju dra vissa slutsatser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

Nån som kan hjälpa mig med mer info?

Skrivet av JenzA:

Du får fråga Alltele som äger IP-serien.

Instämmer med ovanstående, men grannen i tredje alternativet är väl ett bra bud.

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för infon, särskilt intressant med wetternet.jkg.se.alltele.net.
Detta försök till intrång kommer polisanmälas, hoppas polisen har tid att spåra den skyldiga.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

Tackar så mycket för infon, särskilt intressant med wetternet.jkg.se.alltele.net.
Detta försök till intrång kommer polisanmälas, hoppas polisen har tid att spåra den skyldiga.

Om det inte är frågan om ett grovt brott så ska du nog inte hoppas för mycket på polisen.

Du kan även göra en abuse-anmälan till Alltele.
Skicka ett mail till abuse@alltele.se, skriv vad intrånget gäller och bifoga eventuella loggar.