Permalänk

Konstigt uppkopplingsproblem

Tjena!
Har stött på lite problem med min nya burk. Uppkopplingen har fungerade som den ska i 2 dagar men igår så hände de något. Den säger att jag har uppkoppling men kan inte använda mig av Spotify, mozilla, skype etc.. Dock så kan jag använda mig av windows appar (8.1), den skypen fungerar alltså. Jag kan också lira spel som wow om jag startar den utan att använda mig av launchern utom någora som helst problem.
Alla andra datorer i huset fungerar som de ska, 2wireless o en wired.

Har testat pinga den, startat om router, kollat drivrutiner o inställningar i nätverkskort, ändrat dns-adress o ip. Stängt av den brandvägg som finns i routern, uppdaterat den, stängt av och tillåtit program i den brandvägg som windows givit mig, flushat dnsen.. Till slut ringde jag Telia och de kunde inte hjälpa mig för att problemet antagligen ligger i datorn. Så skumt när de funkade perfekt i början.
Har en Thomson Gateway 789vn.

Om någon skulle ha någon idé är det mycke välkommet, tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Du har ju helt klart problem i datorn så gör en systemåterställning och se om det påverkar det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du har ju helt klart problem i datorn så gör en systemåterställning och se om det påverkar det.

Av någon anledning kan jag inte göra detta! Den säger att de kan vara för ett antivirusprogram är igång. Stängde av de utan resultat.. håller fan på att bli tokig på denna skiten

Permalänk
Rekordmedlem

Har du försökt installera om drivers, allt är uppdaterat ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.