Telefon bara hackar, startar inte

Permalänk

Telefon bara hackar, startar inte

Hejsan!

Jag har haft ZTE Blade ett litet tag (OBS, ej ZTE Blade 3) och den har väl fungerat ok för att vara ZTE Blade
Men när jag skulle sätta den på laddning i förrgår morse så startade den inte. Batteriet var helt slut, men när den väl får laddning så ska skärmen lysa upp med ZTE:s logo och så ska den säga "zzt" och vibrera igång. Men skärmen var fortfarande helt svart, ingenting lyste och när jag höll inne på-knappen så hakade den tydligen upp sig och sa: "Zzt, zzt, zzt, zzt..." tills jag släppte knappen.

Tydligen får batteriet laddning i alla fall, för när den inte är ikopplad i väggen så kan den fortfarande hålla på med sitt zzt:ande, och det kunde den inte innan jag laddade den i förrgår morse.

Någon som har några erfarenheter om det här eller vet något om det? Har det hänt på andra telefoner än ZTE Blade? Vad kan det vara, går det att reparera, i så fall är det värt det eller kan telefonen ses som skrot?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du testat att ta bort batteriet en kort stund och sedan testa igen. Det brukar ibland lösa konstiga beteenden hos telefoner.

Permalänk

Tyvärr det funkade inte, men tack iaf. Telefoner kan ju lägga av när som helst, och så har förmodligen den här också gjort.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marzupilami:

Tyvärr det funkade inte, men tack iaf. Telefoner kan ju lägga av när som helst, och så har förmodligen den här också gjort.

Testa fabriksåterställning.

Permalänk
Citat:

Testa fabriksåterställning.

Bara den hade satt på sig så...

Visa signatur