Permalänk
Medlem

Bärbart bredband för sjukhus

Hej, jag blir snart inlagd på Sahlgrenska ett längre tag och undrar vilket bärbart 4G jag får mest GB per KR. Hade varit gött att kunna streama typ Netflix och Spotify utan att bli ruinerad. Förra gången jag var där så fanns det nämligen inget fritt WiFi. (Välkommen till 2014)

Tar gärna tips på någon billig laptop som klarar WoW och andra enklare spel...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Inte direkt svar på din fråga, men enl. deras sida finns nu följande:

Citat:

Surfzoner
Har du ett mobilt bredbandsabonnemang från Telia alternativt ett kontantkort för mobilt bredband eller ett mobilabonnemang med surf, tex: Telia Mobil Total så ingår tjänsten Homerun Wireless Zones.
Om du inte har ett abonnemang kan du köpa en tillfällig access via sms, ditt kreditkort eller en voucher. När du anslutit till Homerun Wireless Zone (Wi-Fi-nätverk) och öppnar din webbläsare kommer du till Homerun Wireless Zones inloggningssida. Där hittar du uppgifter om hur du ansluter dig via sms eller kreditkort.
Homerun Wireless Zone är en tjänst från Telia och SU ger ingen support för tjänsten.
Mer information finns på Telias hemsida.
http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=...

http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Patientinformation/Serviceutb...

Hoppas du kan hitta någon lösning som fungerar.

Permalänk
Medlem

Den fanns sist också, problemet var att det kostade alldeles för mycket per GB. Kanske inte är lönt att streama i dagsläget...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Homerun har ingen begränsning på datamängd. Men gissningsvis är det inte täckning där du vill vara uppkoppling
Det har ju tyvärr blivit sämre med abonnemangen och obegränsad datamängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Homerun har ingen begränsning på datamängd. Men gissningsvis är det inte täckning där du vill vara uppkoppling
Det har ju tyvärr blivit sämre med abonnemangen och obegränsad datamängd.

Menar du den man får ifall man redan har ett Telia abonnemang? För den jag försökte ansluta mig på var både begränsad och dyr.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

De håller på att införa publikt WIFI inom SU. Osäker om det finns på Sahlgrenska än dock men det pilottestas på flera andra ställen iallafall.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Menar du den man får ifall man redan har ett Telia abonnemang? För den jag försökte ansluta mig på var både begränsad och dyr.

Det stämmer. Har du ett abonnemang med Telia så får du homerun gratis.

Permalänk
Medlem

Då kanske det är smidigast att skaffa ett abonnemang med Telia för att få tillgång till Homerun.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

jag körde uppkoppling mot homerum med WIFI mha en kraftig riktantenn när jag bodde mer centralt i byn ... funkade utmärkt ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

jag körde uppkoppling mot homerum med WIFI mha en kraftig riktantenn när jag bodde mer centralt i byn ... funkade utmärkt ...

Hade du ett abonnemang med Telia då?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Hade du ett abonnemang med Telia då?

Japp, har 4G från dem, och där fick jag lägre ping och högre lägsta fart över homerum...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Tre har bra abbonnemang med mycket data:
https://www.tre.se/privat/bredband/abonnemang/
100GB data för 399:- alt nattsurfen 149:- dock 0,2MBit förutom mellan 00-08.

Annars finns tre kontant mobilt bredband också samma priser dock finns ej nattsurfs alternativet då.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Japp, har 4G från dem, och där fick jag lägre ping och högre lägsta fart över homerum...

Skickades från m.sweclockers.com

Vet du ifall deras homerun funkar ifall man har ett mobilt bredband kontant med Telia? Det hade ju varit perfekt.

Skrivet av Grabben_83a:

Tre har bra abbonnemang med mycket data:
https://www.tre.se/privat/bredband/abonnemang/
100GB data för 399:- alt nattsurfen 149:- dock 0,2MBit förutom mellan 00-08.

Annars finns tre kontant mobilt bredband också samma priser dock finns ej nattsurfs alternativet då.

Tack för tipset! Definitivt bästa pris per GB jag sett hittills.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Har inte sjukhuset trådlöst nät?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Har inte sjukhuset trådlöst nät?

Nej, bara telias Homerun tyvärr.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Nej, bara telias Homerun tyvärr.

Hmm okej synd det. Vet dock inte vad det är dock.

Visa signatur

Prisa Solen.