Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Zap 100 är nått wifibryggekit som klarar multicast men det går att köra tv via egna prylar också om man har valt rätt, det finns en tråd om det.
http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/8...

Jag tänker dock mer på hur normalanvändaren har det och då är det väl med två enheter? En sändare och en mottagare i princip. Det är väl det vi får utgå ifrån nu i tråden också.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av cammen3:

Jag tänker dock mer på hur normalanvändaren har det och då är det väl med två enheter? En sändare och en mottagare i princip. Det är väl det vi får utgå ifrån nu i tråden också.

Ja man kopplar zapen till tvporten i smarten och en annan i mottagaren och kör det fristående från datanätet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ja det är två delar.

En som skickar signalen till mottagaren och sedan går mottagaren in i tv boxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja man kopplar zapen till tvporten i smarten och en annan i mottagaren och kör det fristående från datanätet.

Då får man försöka ordna samma lösning nu. Hos BBB kan man koppla in det i vilken port som helst eftersom det inte görs någon skillnad.

Skrivet av medusa3604:

Ja det är två delar.

En som skickar signalen till mottagaren och sedan går mottagaren in i tv boxen.

Logga in på routern, gå till LAN. Välj IPTV-fliken. Vid valet "Välj IPTV STB-port" väljer du den port som du har din ZAP inkopplad till på din ASUS-router. Tryck sedan på tillämpa. När routern är omstartad, stäng av den och dra ur strömmen till sändaren och mottagaren. Starta upp routern och sedan sändaren samt mottagaren.

Fungerar det bättre nu?

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk

Logga in på routern, gå till LAN. Välj IPTV-fliken. Vid valet "Välj IPTV STB-port" väljer du den port som du har din ZAP inkopplad till på din ASUS-router. Tryck sedan på tillämpa. När routern är omstartad, stäng av den och dra ur strömmen till sändaren och mottagaren. Starta upp routern och sedan sändaren samt mottagaren.

Fungerar det bättre nu?[/QUOTE]

Asusen var redan konfigurerad så. Testade dock igen med att dra ut strömmen etc men fortfarande samma sak.

Däremot verkar kanal 48 fungera betydligt bättre än 36, 40, eller 44. Kör hd tv samtidigt som bredbandskollen på ipad. Brukar resultera i att tvn hackar men inte på kanal 48 så det kanske är mindre trafik där.

Har inte haft möjlighet att kolla med Inssider car zapp100 ligger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medusa3604:

Logga in på routern, gå till LAN. Välj IPTV-fliken. Vid valet "Välj IPTV STB-port" väljer du den port som du har din ZAP inkopplad till på din ASUS-router. Tryck sedan på tillämpa. När routern är omstartad, stäng av den och dra ur strömmen till sändaren och mottagaren. Starta upp routern och sedan sändaren samt mottagaren.

Fungerar det bättre nu?

Asusen var redan konfigurerad så. Testade dock igen med att dra ut strömmen etc men fortfarande samma sak.

Däremot verkar kanal 48 fungera betydligt bättre än 36, 40, eller 44. Kör hd tv samtidigt som bredbandskollen på ipad. Brukar resultera i att tvn hackar men inte på kanal 48 så det kanske är mindre trafik där.

Har inte haft möjlighet att kolla med Inssider car zapp100 ligger.[/QUOTE]

Kör på den då. Om möjligt kan du ju också försöka dra en längre nätverkskabel mellan routern och ZAP-lådan för att öka avståndet mellan dem och då minska risken för att de ska störa varandra.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem

medusa3604 Vad kör du med för Trådlöst standard?

Jag har kör med samma router som dig & tänkte ge upp jag med innan jag hitta en lösning.
Har 100/100mbit/s köpte jag den bästa usb dongle som fått bra tester...ASUS USB-AC56 Dual Band Wireless 1200Mbps

När jag ändra 802.11n standard & till kanal 13 som ger 2.427GHz som inte låg nära mina grannar.
Ändra kanal bredd från 20MHz till 40 & uppdatera till den senaste firmware i Dir655

Så får jag upp mitt bredband trådlöst 96/93 runt 70/70 när sambon surfar samtidigt.... sitter bara 10m från routern

Prova ändra till dom inställningar jag skrev

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Skrivet av Jim26:

medusa3604 Vad kör du med för Trådlöst standard?

Jag har kör med samma router som dig & tänkte ge upp jag med innan jag hitta en lösning.
Har 100/100mbit/s köpte jag den bästa usb dongle som fått bra tester...ASUS USB-AC56 Dual Band Wireless 1200Mbps

När jag ändra 802.11n standard & till kanal 13 som ger 2.427GHz som inte låg nära mina grannar.
Ändra kanal bredd från 20MHz till 40 & uppdatera till den senaste firmware i Dir655

Så får jag upp mitt bredband trådlöst 96/93 runt 70/70 när sambon surfar samtidigt.... sitter bara 10m från routern

Prova ändra till dom inställningar jag skrev

Tack,

Köpte en asus rtn66u, tråden har kommit att ändras till att handla mer om den och zapp100

Jag kör kanal 13 på 2,4 funkar absolut bäst.

Så som min router står nu så går faktiskt 2,4 ghz nätet bättre än 5ghz. Det är nog en feting vägg som ställer till det. Det är bara precis ett hörn den står nakom men verkar vara tillräckligt.

Får ca 70 på 2,4 ghz och 65 på 5 ghz. Flyttar jag routern fri från hörnet så går 5ghz upp till 90-110

Men nu är jag ganska nöjd faktiskt