Permalänk
Avstängd

resa till japan pris

innan jag börjar så är det endast en liiiiiten tanke och absolut inget jag säkert kommer att göra, trotts detta så är jag intresserad vad det skulle kosta, jag har aldrig varit ensam förut men jag har haft tankar eller drömmar om att resa till japan, men som sagt så är det bara en tanke inget mer är bara så fruktansvärt trött på mitt liv vill komma bort från det.

så jag undrar vad skulle något sånt kosta skulle 20 000.kr för en person räcka eller hade det varit för lite, jag vill göra detta men jag kommer inte göra det pågrund av rädslan och att det säkert inte är en bra ide, ville åka dit och kanske träffa någon komma bort från det här hemska livet men det är säkert en dålig ide, allt i det landet verkar vara helt perfekt men sen har jag säkert en orealistisk syn på det.

men jag kan alltid drömma det hjälper av någon anledning att inte hålla detta för mig själv jag vet inte varför

var nyligen i thailand med min familj och det blev katastrof pågrund av all stress, fick aldrig någon tid för mig själv antingen följde jag med dem när dem skulle gå ut eller så fick jag stanna själv på hotellet, min rädsla stoppade mig från att kunna tycka om den semestern alls, jag var iallafall två gånger ute ensam på natten men det var bara 2 och nära dem sista dagarna.

Permalänk
Medlem

hur länge tänker du stanna? och räknar du med priset för resan när du säger 20 000? eller är det 20 000kr + flygbiljett?

//Andreas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas.andreas:

hur länge tänker du stanna? och räknar du med priset för resan när du säger 20 000? eller är det 20 000kr + flygbiljett?

//Andreas

som sagt så har jag inte tänkt något alls det är bara en dröm det är allt

men 2 veckor en månad

20 000.kr allt som allt kanske 30

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

som sagt så har jag inte tänkt något alls det är bara en dröm det är allt

men 2 veckor en månad

20 000.kr allt som allt kanske 30

20 000kr kan bli jobbigt, då resan till Japan kommer kosta dig allt från 5 000 upp, beror lite på vad man gör där också, om man köper massa saker eller om man tar det lungt och bara njuter av stället.

skulle personligen rekommendera Japan om man vill slappna av lite, och bli bra behandlad vart man än går (om man inte har massa synliga tatueringar! det kommer inte uppskattas!!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas.andreas:

20 000kr kan bli jobbigt, då resan till Japan kommer kosta dig allt från 5 000 upp, beror lite på vad man gör där också, om man köper massa saker eller om man tar det lungt och bara njuter av stället.

skulle personligen rekommendera Japan om man vill slappna av lite, och bli bra behandlad vart man än går (om man inte har massa synliga tatueringar! det kommer inte uppskattas!!)

är precis det jag vill eller har drömt om men jag är för feg för att göra såna här saker men iallafall en början kanske kan vara något

så 20 000.kr för 2 veckor är väldigt lite kommer det kosta 40 för att det ska vara en bra semester typ lyx semester

Permalänk
Skrivet av zzcool:

är precis det jag vill eller har drömt om men jag är för feg för att göra såna här saker men iallafall en början kanske kan vara något

så 20 000.kr för 2 veckor är väldigt lite kommer det kosta 40 för att det ska vara en bra semester typ lyx semester

Nyckeln till att komma ner i pris är att leta billigt flyg minst 9 månader frammåt. Vidare så rekommenderar jag att leta runt på nätet för att hitta billigt och bra boende, möjligen ta en titt på hotels.com eller likande. Vad du än gör, skippa all-inclusive/scharter, företagen som anordnar sådant tar ju ut en hyffsad summa själva också, så har du orken och intresset så är eget planerande a och o.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Som Itchy_Trojan sa, börja leta tidigt efter en billig flygbiljett och ett billigt boende, 20 000 kan vara nog för 2 veckor, igen, beror på vad du har tänk att göra, men om du bara hade tänk gå runt och ta det lungt så kommer du inte behöva mer än det.

mat kan kosta allt från 10k (nudlar från mat affär), saker är generelt inte så dyrt i Japan (var inte så dyrt när jag var dära för 3 år sen).

om du åker till Japan så kan du vara lugn när du är dära, svårt att hitta ett säkrare och mer avslappnat land för turister om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Jag reste i 3 veckor med tjejen förra sommaren och vi besökte Tokyo, Kyoto, Osaka, Kobe och Fuji-san. Vi åt på restaurang till frukost, lunch och middag och bodde på mestadels 3- eller 4-stjärniga hotell. Inte någon lyxsemester samtidigt som vi inte snålade på något. Mat la vi lite extra krut på och vi kollade ofta upp populära restauranger med t.ex. Tripadvisor. Kan ge dig ungefärliga snittpriser per dag för 2 personer.

Hotell/natt dubbelrum 600 kr
Frukost/lunch/middag/alkohol 600 kr
Biljetter tåg/buss/tunnelbana 100 kr
Inträde/nöjen 300 kr

Detta skulle ganska enkelt gå att halvera. Japan är faktiskt ett billigt land, tro det eller ej, så länge man undviker 3-stjärniga Michelin-restauranger, lyxhotell m.m. Mitt i centrum kan man få en "All-you-can-eat" yakiniku/sukiyaki/shabu shabu och "All-you-can-drink" alkohol för 150-300 kr per person.
En vanlig lunch kostar 20-40 kr, alkohol är billigt, inträden är oftast billigt och det finns oändligt mycket att se helt gratis också.
Tunnelbana och Shinkansen är dock ganska dyrt relativt dyrt. Vi åkte exempelvis nattbuss till Osaka-Tokyo och sparade typ 2000 kr på det.

Ställ in dig på att det blir dyrt så blir du positivt överraskad

När du säger "kanske träffa någon", syftar du på någon japanska?.
Inget fel i det men min uppfattning är att 99% av dem man möter inte kan/vågar prata engelska. Tjejer är också blyga och svåra att få kontakt med enligt vad vänner berättat. Nu var jag förvisso inte ute på någon nattklubb så någon annan på forumet kanske kan reda ut bättre hur det ligger till. Finns det möjligen barer/klubbar där expats/turister är populära som drar till sig språkkunniga japanskor?
Om detta är målet så finns bättre länder...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Om nervositet och stress fortfarande är ett stort problem hos dig så är Japan visserligen en av de bättre platserna att besöka men knappast idealt. Att göra soloresor till närmare ställen för att så att säga öva upp sig inför den stora resan tycker jag låter som något bättre att fundera på just nu, till den dagen du känner dig bekväm med att resa själv. Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Holland, Estland, Litauen, Frankrike och så vidare utåt.

Jag är själv inte speciellt nervös men jag skulle inte soloresa till Indien första gången, av den enkla anledningen att jag är ingen van solist.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Min uppfattning är att japaner är generellt dåliga\osäkra på engelska och liksom fransmännen undviker att prata engelska så långt det bara går. Det brukar gå bra så länge man håller sig till storstäderna och turiststråken men vill man som jag gärna dra ut på landet och uppleva det traditionella "äkta" japan så får man det nog svårt. Är lite av ett drömresmål för mig, men jag funderar på att ta en kvällskurs i japanska så man kan lite mer än ett par fraser man lärt sig från all anime man sett xD

Jag är också lite feg när det gäller resor utomlands. Vet ärligt inte vad det är som tar emot. Som tur är har jag en tjej som tvärt om mot mig är väldigt spontan och kan lyckas dra med mig Brukar släppa när man väl är där..

Om du vill ha ett närmare resmål där du kommer riktigt billigt undan och kan fly tristessen för en helg eller så, så kan jag rekommendera Krakow eller Dublin. Trevliga städer och framför allt Krakow är riktigt billigt, god mat och mycket bra service.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Flygbiljett kostar runt 6-7000 kr. Billigaste hostel du kan hitta är 200 kr/natt. Mat är billigt. Kan du få en stor donburi portion för 25kr. Lever du så billigt som möjligt räcker 20 000 kr ca en månad men jag skulle satsa på lite bättre hotel för 400kr/natt.

Detta hotellet brukar jag bo i www.oakhotel.co.jp. Det är inte superbilligt men det ligger bra till och har trevlig personal. www.newkoyo.com är billigt och (ö)känt bland backpackers.

Shinkansen är dyr men jag tycker inte det finns så stor anledning att åka till andra städer ändå. De flesta japanska storstäderna är lika varandra. Du kan spendera 2-3 veckor i bara Tokyo. Om centrala Tokyo inte är nog finns det många dagutflykter som Yokohama, Kamakura, Nikko, Hakone, Mt. Mitake eller en båtresa till någon av Izu Shichito öarna. Det finns många fina bambu och cypressskogar bara någon timme utanför Tokyo.

Högsommaren i Tokyo brukar vara 35 grader+ och 100% luftfuktighet så jag rekommenderar att du inte åker just då.

Permalänk
Inaktiv

Åk under våren eller hösten. Resor är bra så du får lite perspektiv på livet. Att vara ensam ger dig.möjlighet att utforska samspelet med andra människor. Du får öva tills det funkar. Tro mig, jag har gått den hårda vägen och flesta tror inte på mig när jag berättar om mitt forna jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av glemmy:

Jag reste i 3 veckor med tjejen förra sommaren och vi besökte Tokyo, Kyoto, Osaka, Kobe och Fuji-san. Vi åt på restaurang till frukost, lunch och middag och bodde på mestadels 3- eller 4-stjärniga hotell. Inte någon lyxsemester samtidigt som vi inte snålade på något. Mat la vi lite extra krut på och vi kollade ofta upp populära restauranger med t.ex. Tripadvisor. Kan ge dig ungefärliga snittpriser per dag för 2 personer.

Hotell/natt dubbelrum 600 kr
Frukost/lunch/middag/alkohol 600 kr
Biljetter tåg/buss/tunnelbana 100 kr
Inträde/nöjen 300 kr

Detta skulle ganska enkelt gå att halvera. Japan är faktiskt ett billigt land, tro det eller ej, så länge man undviker 3-stjärniga Michelin-restauranger, lyxhotell m.m. Mitt i centrum kan man få en "All-you-can-eat" yakiniku/sukiyaki/shabu shabu och "All-you-can-drink" alkohol för 150-300 kr per person.
En vanlig lunch kostar 20-40 kr, alkohol är billigt, inträden är oftast billigt och det finns oändligt mycket att se helt gratis också.
Tunnelbana och Shinkansen är dock ganska dyrt relativt dyrt. Vi åkte exempelvis nattbuss till Osaka-Tokyo och sparade typ 2000 kr på det.

Ställ in dig på att det blir dyrt så blir du positivt överraskad

När du säger "kanske träffa någon", syftar du på någon japanska?.
Inget fel i det men min uppfattning är att 99% av dem man möter inte kan/vågar prata engelska. Tjejer är också blyga och svåra att få kontakt med enligt vad vänner berättat. Nu var jag förvisso inte ute på någon nattklubb så någon annan på forumet kanske kan reda ut bättre hur det ligger till. Finns det möjligen barer/klubbar där expats/turister är populära som drar till sig språkkunniga japanskor?
Om detta är målet så finns bättre länder...

jag lever i lite av en fantasi värld där allt ska vara perfekt, så jag har inte en speciellt stor realistisk syn på detta, jag har varit ensam i hela mitt liv klarar det inte längre träffade väldigt många personer i thailand där saker hände och nu är ensamheten värre, betydligt värre.

Skrivet av Alakai:

Om nervositet och stress fortfarande är ett stort problem hos dig så är Japan visserligen en av de bättre platserna att besöka men knappast idealt. Att göra soloresor till närmare ställen för att så att säga öva upp sig inför den stora resan tycker jag låter som något bättre att fundera på just nu, till den dagen du känner dig bekväm med att resa själv. Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Holland, Estland, Litauen, Frankrike och så vidare utåt.

Jag är själv inte speciellt nervös men jag skulle inte soloresa till Indien första gången, av den enkla anledningen att jag är ingen van solist.

jag är inte speciellt intresserad av sol och landsbyggd etc, är mest intresserad av storstaden och all teknologi som finns där.

Skrivet av Anaii:

Min uppfattning är att japaner är generellt dåliga\osäkra på engelska och liksom fransmännen undviker att prata engelska så långt det bara går. Det brukar gå bra så länge man håller sig till storstäderna och turiststråken men vill man som jag gärna dra ut på landet och uppleva det traditionella "äkta" japan så får man det nog svårt. Är lite av ett drömresmål för mig, men jag funderar på att ta en kvällskurs i japanska så man kan lite mer än ett par fraser man lärt sig från all anime man sett xD

Jag är också lite feg när det gäller resor utomlands. Vet ärligt inte vad det är som tar emot. Som tur är har jag en tjej som tvärt om mot mig är väldigt spontan och kan lyckas dra med mig Brukar släppa när man väl är där..

Om du vill ha ett närmare resmål där du kommer riktigt billigt undan och kan fly tristessen för en helg eller så, så kan jag rekommendera Krakow eller Dublin. Trevliga städer och framför allt Krakow är riktigt billigt, god mat och mycket bra service.

Hade varit underbart att ha någon förutom familj att åka någonstans med, jag vet inte varför jag känner så här nu men jag har känt det i några år, är mest intresserad av storstaden och all teknologi som finns där tex att köpa riktigt fina sony produkter som man inte kan köpa någon annanstans, är som många kanske vet prylgalen och det är mest i japansk teknologi.

Skrivet av anon2110:

Åk under våren eller hösten. Resor är bra så du får lite perspektiv på livet. Att vara ensam ger dig.möjlighet att utforska samspelet med andra människor. Du får öva tills det funkar. Tro mig, jag har gått den hårda vägen och flesta tror inte på mig när jag berättar om mitt forna jag.

Skickades från m.sweclockers.com

det är precis det jag ville, komma bort från precis allt, men som sagt det är bara en liten tanke men att göra den här tråden flyttar mig ett litet litet steg närmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag lever i lite av en fantasi värld där allt ska vara perfekt, så jag har inte en speciellt stor realistisk syn på detta, jag har varit ensam i hela mitt liv klarar det inte längre träffade väldigt många personer i thailand där saker hände och nu är ensamheten värre, betydligt värre.

jag är inte speciellt intresserad av sol och landsbyggd etc, är mest intresserad av storstaden och all teknologi som finns där.

Hade varit underbart att ha någon förutom familj att åka någonstans med, jag vet inte varför jag känner så här nu men jag har känt det i några år, är mest intresserad av storstaden och all teknologi som finns där tex att köpa riktigt fina sony produkter som man inte kan köpa någon annanstans, är som många kanske vet prylgalen och det är mest i japansk teknologi.

det är precis det jag ville, komma bort från precis allt, men som sagt det är bara en liten tanke men att göra den här tråden flyttar mig ett litet litet steg närmare.

Jag förstår...
Som någon skrev ovan kan det vara bra prova på att resa på egen hand lite närmare.
Det är ganska krävande att åka till en helt annan världsdel om man inte är van, speciellt när det inte är ett rent turistland (även om Japan är civiliserat och har en kultur man någorlunda "känner igen"). Man kommer att stöta på problem, t.ex. att man inte hittar ställen att ta ut pengar på, att man blir förvirrad och osäker när man ska transportera sig, magsjuka, solsting, språkproblem, oväntade problem osv.

Men är man medveten om detta och ställer in sig på att det bitvis kan vara stressigt och jobbigt att resa, då är det bara att köra på.

Hade jag varit i din situation så hade jag köpt en flygbiljett till antingen Osaka eller Tokyo (som någon skrev: undvik sommaren, det blir varmt!). Sedan förbokat ett hostel/vandrarhem (eventuellt i flerbäddsrum) som riktar in sig på unga backpackers i en central stadsdel. Kolla upp lite saker i förväg du vill kolla på: stora teknik-shoppingcenter, märkesspecifika museer (du nämner Sony, verkar ha ett museum i Tokyo), högteknologiska stadsdelar, landmärken osv. Köp eller låna gärna en turistbok och en parlör som du har med dig. Nu är du redo att sticka iväg

Fördelen med att välja vandrarhem är att du naturligt träffar folk du kan prata med och kanske t.o.m. turista/hänga med. Men boka inte för hela vistelsen på en gång om det skulle visa sig att det inte var som du förväntade dig.

Flygbiljett i exempelvis september kostar från 5500-6500 kr från Landvetter beroende på flygbolag och tid.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag har varit i Japan ett antal gånger, sammanräknat kanske 5-6 månader. Jag träffade en japansk utbytesstudent under studietiden och det slutade med att vi blev ihop, det inbegrep visst resande emellanåt. Jag kunde i princip inget om Japan innan och har noll intresse för typiska japanska exporter som manga, spel eller liknande (gillar japansk mat dock ). Det slutade ändå med att jag kärade ner mig totalt i landet när jag var där och då framförallt Tokyo som stad där jag spenderat i princip 95% av min tid. Trevliga människor, en _riktig_ storstadspuls, världsmetropolestetiken (jag är lite kär i Blade Runner stuket och Tokyo by night är fan så nära man kommer i verkliga livet), fantastiska saker att se, underbar mat, bra service tamigfan överallt (även på donken), vending machines i varje gathörn som har allt från varmt kaffe till öl, otroligt bra uteliv (barer, nattklubbar, KARAOKE!!!, etc.) och mycket mycket mer. Med det sagt tror jag många bygger upp en bild av landet/staden som kanske inte direkt inbefrias men ger man det en chans och vågar att utforska så kan jag inte se att man blir missnöjd i slutändan.

Allt jag skriver utgår från en Tokyo-vistelse, det är förmodligen billigare på andra ställen i landet. Det går att komma undan ganska billigt, säg typ 150-200 spänn om dagen på boende, om man är villig att bo på exempelvis vandrarhem eller hotell med delad dusch och dylika (sök på www.hotels.com för exempel). Mat är också något som går att komma undan med relativt billigt, dels genom att laga eget om man bor på ett ställe med eget/delat kök och dels för att det finns många matställen som det går att få skitgott inhemskt krubb för en relativt liten peng (Matsuya är en favorit, 20-30 spänn för svingod mat som du står dig på i timmar). Flyg går att få för så lite som 4,5k om man har flax men räkna med kanske 5-6k. Resten behöver inte heller vara speciellt dyrt, tunnelbana och tåg inom staden är relativt billigt. Skall man ut på klubb kan inträde kosta en del men då ingår oftast någon drink och jag har även varit med om gratis buffé (ja på en dansklubb). Karaoke kan dra iväg med men om man payar för en nomihoudai (all you can drink) samtidigt så kan man få underhållning med ett ganska schyst förkrök till för en relativt lagom peng sett till hur mycket man kan dricka.

Vad gäller språket så ställ in dig på att ingen kan engelska. Men jag har klarat mig bra på egen hand genom att lära mig vissa enstaka välanvända ord och fraser och genom att använda kroppsspråk. Vill du träffa fagra, inhemska damer för one night stands (och kanske längre om du har tur) så skulle jag rekommendera att gå och klubba i typ Shibuya. Det finns säkert ett dussin love hotels kring varje klubb där. Jag gillar själv att dra ut dricka och dansa till skön musik och de gångerna jag var där hade man alltid x antal tjejer som klängde på en, inget tjejen gillade. WOMB blev ett favoritställe, dra dit någon helgdag när någon schyst styr DJ lirar så kommer du ha en fantastisk natt på alla sätt och vis. Inte ovanligt att eventuellt ragg betalar love hotel vistelsen med enligt vänner jag dragit dit

Permalänk
Medlem

Om du tycker att det verkar krångligt hur det går till så kan jag tipsa om www.gogonihon.com som hjälper till att fixa allt krångel med att resa dit. De fixar både långa språkresor (1-2 år) eller sommarkurser 1 gång om året.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag åkte ett år med http://www.studin.se/ till osaka! Jag tror det är vägen att gå om man vill träffa folk! Sen kan man få studielån för det mesta!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, är det någon som har åkt skidor i Japan en säsong ?
Är duktigt sugen på att åka en säsong 2014/2015 men vet inte riktigt vart. Har hört att det ska snöa väldigt mycket och ofta i Japan så man kan åka mycket puder vilket jag aldrig gjort så det låter onekligen lite spännande men hade varit kul att höra hur det är från någon som har varit där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

Om du tycker att det verkar krångligt hur det går till så kan jag tipsa om www.gogonihon.com som hjälper till att fixa allt krångel med att resa dit. De fixar både långa språkresor (1-2 år) eller sommarkurser 1 gång om året.

Kan inte annat än hålla med!

Kan även föreslå att man kollar in direktsändningen med information om studier & jobb i Japan: http://www.ustream.tv/channel/go-go-nihon-sverige---bo-studer...

Fejsbukk-länk: https://www.facebook.com/events/1452999274966540/

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Lånar tråden lite, är det någon som har åkt skidor i Japan en säsong ?
Är duktigt sugen på att åka en säsong 2014/2015 men vet inte riktigt vart. Har hört att det ska snöa väldigt mycket och ofta i Japan så man kan åka mycket puder vilket jag aldrig gjort så det låter onekligen lite spännande men hade varit kul att höra hur det är från någon som har varit där.

Jag har aldrig åkt skidor där men varit bra sugen länge!
Vill man ha mycket snö är det Hokkaido man ska hålla sig till såvitt jag vet.

Du kan stanna max 3 månader som turist utan att ansöka om visum: http://www.se.emb-japan.go.jp/visa_swedish_passport.htm

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Jag har aldrig åkt skidor där men varit bra sugen länge!
Vill man ha mycket snö är det Hokkaido man ska hålla sig till såvitt jag vet.

Du kan stanna max 3 månader som turist utan att ansöka om visum: http://www.se.emb-japan.go.jp/visa_swedish_passport.htm

Skrivet av lekman:

Lånar tråden lite, är det någon som har åkt skidor i Japan en säsong ?
Är duktigt sugen på att åka en säsong 2014/2015 men vet inte riktigt vart. Har hört att det ska snöa väldigt mycket och ofta i Japan så man kan åka mycket puder vilket jag aldrig gjort så det låter onekligen lite spännande men hade varit kul att höra hur det är från någon som har varit där.

Om man vill stanna längre så kan man ganska lätt åka till korea ett par dagar och sen åka tillbaka till Japan, på det sättet för man 3nya månader att turista runt. detta är något man bara kan göra en gång per år (tror jag, om det inte var längre).

men annars skulle jag också rekommendera Hokkaido om man vill åka skidor i Japan.

//Andreas

Permalänk
Medlem

Tack glemmy och Andreas.andreas för tipsen.

Jag har redan bokat min resa och kommer åka i Januari 2015. Det blir till Hokkaido / Niseko som jag åker till. Det blir dock ingen säsong men en månad i alla fall så hoppas kunna få min beskärda del puder

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Tack glemmy och Andreas.andreas för tipsen.

Jag har redan bokat min resa och kommer åka i Januari 2015. Det blir till Hokkaido / Niseko som jag åker till. Det blir dock ingen säsong men en månad i alla fall så hoppas kunna få min beskärda del puder

Nice!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Tack glemmy och Andreas.andreas för tipsen.

Jag har redan bokat min resa och kommer åka i Januari 2015. Det blir till Hokkaido / Niseko som jag åker till. Det blir dock ingen säsong men en månad i alla fall så hoppas kunna få min beskärda del puder

Coolt! Jag åker till Tokyo 31 januari 2015 och är där några dagar innan jag åker upp till Niseko och åker skidor 7 dagar.
Ska bli riktigt trevligt!

I övrigt så om någon har bra tips på hotell i Tokyo är jag all ears! Vill ha prisvärt (behöver inte vara snorbilligt eller snordyrt) som ligger nära restaurang/klubbområden.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Coolt! Jag åker till Tokyo 31 januari 2015 och är där några dagar innan jag åker upp till Niseko och åker skidor 7 dagar.
Ska bli riktigt trevligt!

I övrigt så om någon har bra tips på hotell i Tokyo är jag all ears! Vill ha prisvärt (behöver inte vara snorbilligt eller snordyrt) som ligger nära restaurang/klubbområden.

Jag vet att det ligger ett hotell vid Shibuya stationen, och det är där allt händer om du vill festa (eller...Shibuya eller Roppongi, men jag rekommenderar inte Roppongi till någon:p)

Om Shibuya är för dyrt så skulle jag dra mig åt Shinjuku hållet, då det också är en större station och ett bra område.

//Andreas