SDHC till smartphone

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2013

SDHC till smartphone

Hej! Har kollat runt på SweC efter liknande problem men alla trådar om minneskort handlade om deras applikation i en kamera.

Nu är det så att jag har köpt en Samsung Galaxy s4 för ett par månader sedan och behöver skaffa ett minneskort till den då jag ska ut och resa och vill ha kapacitet till mina halvdana suddisar som kommer knäppas.
Problemet började ganska lungt med frågan om vilken typ av minneskort som skulle användas (rätt formfaktor, class etc), och jag kom fram till att ett SDHC kort skulle passa fint och ge mig från 16GB och uppåt.

Nu kommer problemet jag inte kommer över!

*Hur snabbt måste kortet vara innan jag märker någon skillnad mellan den interna lagringskretsen och kortet?
*Hur snabbt måste kortet vara för att jag ska sluta märka av någon prestandaförbättring?
*Hur snabbt behöver ett extra kort vara (som ska användas i en Sony WG c20 (portabel server för backup och långtidslagring)) för att jag ska kunna skicka datan trådlöst till enheten utan att bli pensionär under överföringen?

Och sedan den största frågan av alla, vilket märke ska jag gå på? SanDisk är helt klart ett välkänt märke, men ligger allt i märket?

Datan som ska skickas och lagras är primärt bilder, men kortet i telefonen ska användas som vanlig diverse-lagring efter resan.
Datan som ska lagras i servern är primärt bilder och video.

Sedan, en bonusfråga: Har ni någonsin använt eller känner ni någon som har använt, en Sony WG c10/c20, och hur var då upplevelsen av produkten? Fungerar den som den ska eller är det onödiga pengar, trots nerd-cred'en av att faktiskt ha en trådlös portabel server som får plats i handen?
Kan tillägga att jag kommer kunna köpa enheten för ca 600 Sek (inte 1200 som den går för i Sverige) då jag besöker Yodobashi i Tokyo senare i höst, om det nu skulle påverka era rekommendationer.

Hoppas att ni har överinseende med div dumma frågor, men man måste fråga för att lära sig, eller hur?

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
| 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |